ربیع فلاح‌جلودار شامگاه امشب در پانزدهمین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه مازندران با بیان اینکه رویکرد پژوهشی باید در راستای رویکرد اجتماعی و اقتصادی تعریف شود، اظهار داشت: بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید هرچند در زمینه اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم اما آن چیزی که دولت تدبیر و امید از آن به عنوان شاخص اصلی مدیریت استفاده کرد توجه به زیرساخت‌های اقتصادی بود.فلاح استاندار

وی افزود: اتفاقی که اواخر تیر و مرداد 93 در کشور رخ داد تعامل با دنیا و اتفاقاتی بود که شرایط کشور را آرام و امید را در مردم زنده کرد به طوری که آن روزها تورم به بالای 45 درصد و رشد اقتصادی کشور 5.6 تا 6.5 درصد بود به رشد متعارف در بحث تورم را کاهش یافت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران همگام با سیاست مرکزی و شرایط اقتصاد بومی سوق داده شد، افزود: در سال 93 تمام تلاش خود را به کار بردیم تا کشاورزی و تولید محصولات اساسی مازندران از جمله برنج و مرکبات را مدیریت و از ورود برنج خارجی به مازندران جلوگیری شد.

فلاح بیان داشت: در اوایل سال 93 که با مشکل مواجه بودیم با سیاست و برنامه‌ریزی مشکل را حل و به رشد فزاینده‌ای دست یافتیم، برنج محلی که در طول تاریخ توسط دولت حمایت نمی‌شد، مدیریت و مشکلات را برطرف کردیم.

این مسئول با بیان اینکه برخی‌ها از بازدید استاندار مازندران از شالیکوبی‌ها انتقاد کردند، اذعان داشت: اگر استاندار از این مکان‌ها بازدید نکند و نسبت به رفع مشکلات اقدام نشود پس باید چه کسی مشکلات را بررسی و حل کند، باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کرد تا شرایط اقتصادی کشور بهبود یابد.

فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه نمایشگاهی که از توانمندی‌های علمی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دایر شده پسندیده دانشگاه نیست، گفت: در سال 94، تمام اعتبارات بخش پژوهشی در نظر گرفته شده را به این بخش اختصاص می‌یابد و اعلام می‌شود که بودجه اختصاص یافته چندین برابر بودجه امسال است.

استاندار مازندران تصریح کرد: از دانشگاهیان انتظار می‌رود که برای حل مشکلات اقتصادی مازندران راهبردی ارائه دهد تا کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی ما سر و سامان یابد و مشکلات اشتغال و اقتصادی استان حل شود.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش نیز دانشگاه باید از آموزش و پژوهش محوری به سوی کارآفرینی سوق داده شود، افزود: جای بسی تاسف است فارغ‌التحصیلان ما در رشته خود مهارت کافی ندارند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان و فارغ‌التحصیلان باید مهارت در کار را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: برخی از رشته‌های دانشگاهی متناسب با شرایط استان نیست و باید رشته‌های مورد نیاز استان شناسایی و راه‌اندازی شود.
فلاح‌جلودار در ادامه از شناسایی دو چاه بزرگ نفتی در مازندران خبر داد و افزود: هیدروکربن این دو چاه نفتی به مراتب بیشتر از دیگر مراکز کشور است و ما از امروز می‌توانیم نفت استخراج کنیم.

اشتراک این خبر در :