نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ، عملکرد مدیریت آموزش و پرورش استان از ناکارآمدی و عدم رعایت شاخصه های لازمه در نصب مدیران و شوائب سیاسی و جناحی ، مورد اعتراض بوده از وزیر محترم آموزش و پرورش در خواست بازنگری و تجدید نظر و اقدام مقتضی را داریم .

نطق  میان دستور حجت الاسلام ناصری در روز سه شنبه مورخه 93/9/18

به گزارش کیاپرس به نقل ازدفترارتباطات حجت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام ناصری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی امروز 18/9/93 در نطق میان دستورخوددرصحن مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت طلیعه اربعین حسینی و ابراز دلدادگی و سر سپردگی به ساحت مقدس عالی ترین اسوه عرفان و عشق و استقامت و ایثارحضرت سید الشهداء(ع) و درود به ارواح طیبه شهدا و روح ملکوتی امام راحل (ره) و تاکید بر تبعیت از منویات راهگشاء مقام معظم رهبری جلوه امام علی (ع) سید علی ( لایزالون یقاتلونکم حتی یرودکم عن دینکم ) ماهیت نظام متفرعن استکباری ، طغیانگری و سلطه گری است و با حیات دینی و شرف انسانی ما در تقابل و تعارض ماهوی است. با تاکید بر رعایت کامل خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای و پیوند نزدن حل مشاکل اقتصادی بر تحریم و ادامه مذاکرات ، تنها راه برون رفت از پیامد های تحریم ظالمانه ، رویکرد به کلید واژه رهبری در اقتصاد مقاومتی تولید مدار و درون زا است.
این مسئول بیان داشت: از دولت محترم انتظار می رود تمامی مساعی مجدانه لازمه را در حمایت همه جانبه از اقتصاد مقاومتی و جهادگران عرصه تولید به کار گرفته و در رفع موانع تولید و بروکراسی مشکل ساز ، قدم های اساسی و موثری را بردارد.
وی ادامه داد: دولت و مجلس و مسئولان باید با تفاهم و تعامل ، حل مشکلات اقتصادی مردم را وجهه همت خود قرار داده و در خروج ازرکود و مهار تورم و گرانی ها که مورد اعتراض قاطبه مردم می باشد ، اقدام موثری را معمول دارند و نهضت اشتغال مولد پایدار را رقم زنند ، از وزیر محترم اقتصاد در خواست تسریع در اجرایی نمودن قانون هدفمند یارانه ها و تصویب و اجرایی نمودن بند “و” تبصره 21 قانون بودجه 93 ، در حذف یارانه پر درآمده و پرداخت سهم تولید و زیرساخت ها و افزایش سهم قشر آسیب پذیر را داریم.
حجت الاسلام ناصری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود:از رئیس جمهور محترم که در کسوت مقدس دینی و علمی و سابقه انقلابی است انتظار می رفت لایحه قانونمند نمودن اصل مغفول هشتم قانون اساسی ، در نهادینه کردن نظارت صیانت بخش عمومی در اشاعه معروف و پاکی ها و یشگیری و ممانعت از منکرات و بدی ها را ارائه می نمودند. اینک در خواست حمایت و اجرایی نمودن طرح مصوب مجلس را داریم .
وی ادامه داد:امنیت اجتماعی و صیانت اخلاقی وظیفه دولت و نظارت جمعی در جامعه مدنی وظیفه ملی و اسلامی است.
این مسئول افزود: فتنه و فتنه گران که خائنانه ، مقبولیت و جایگاه مردمی نظام را به چالش کشانده و تصویب قطع نامه های شورای امنیت و تحریم ظالمانه را موجب گشتند ، خط قرمز نظام و رهبری و مجلس بوده واز دولت محترم انتظار می رود از خطوط قرمز مطروحه از قبل رهبری عبور نکرده و حساسیت لازم در این رابطه را مد نظر داشته باشد.
وی گفت: در راستای حمایت از فرهنگ ایثار و ایثارگران در خواست اجرایی شدن لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران را داریم.
حجت الاسلام ناصری خاطرنشان کرد: شمال کشور متعلق و مورد بهره وری کل کشور است ، تخصیص اعتبارات مضاعف عمرانی ، رفاهی ، گردشگری و تسریع در تکمیل را ه های مواصلاتی مناسب ، مطالبه ملی و عمومی است و مجمع نمایندگان استان های شمالی کشور بر آن تاکید دارند.
وی ادامه داد: مازندران با نیروهای متعهد و کار آمد و با زمینه و ظرفیت جامع و بی بدیل در عرصه های مختلف ، در صورت برخورداری از حمایت لازمه ، پاسخگوی بخش مهمی از نیازمندی های کشور و منطقه بوده و تراز مثبت تجاری را موجب می گردد.
این مسئول افزود: توجه ساخت به زیر ساخت ها از تقویت بنادر و فرودگاه ها و احیاء فرودگاه احمدکلا بابلسر ، تسریع در تعریض و ایمن سازی راه ها از تهران شمال ، هراز ، فیروزکوه ، مترو تهران شمال و امتداد ریل گرگان به خراسان و اکتشاف و استخراج و فرآوری نفت و گاز خزر ، آمایش و استخراج و فرآوری معادن البرز ، حمایت از صنعت توریسم و صنایع مادر با شرکت های اقماری از فولاد و پتروشیمی و پالایشگاه و تصویب آیین نامه هشتگانه مشوق های صنعتی در برنامه پنج ساله ششم ، در مناطق کمتر توسعه یافته صنعتی من جمله شمال مورد تاکید اکید می باشد.
وی گفت: از معاون محترم راهبردی و وزیر محترم جهاد کشاورزی خواستار تخصیص اعتبار جهت عملیات آب و خاک و تجهیز و نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی جهت حفظ کاربری زارعی و چند کشته کردن و اقتصادی نمودن کشاورزی ، آموزش و ترویج ، تخصیص یارانه تولید و پرداخت تسهیلات کم بهره ، خرید تضمینی و به نرخ تورم سالانه و پرداخت به موقع آن می باشیم.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی همچنین ممانعت از واردات بی رویه برنج خارجی ، و بیمه محصولات کشاورزی و بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی کشاورزان ، خسارت دیدگان از برف و سرما همچنان منتظر مساعدت و تسهیلات و اجرایی شدن استمهال سه ساله ازطرف بانک ها می باشند.
وی درادامه، در بخش صنعت ، واحدهای تولیدی خواستار پایین آوردن سود تسهیلات بانکی ، تامین سرمایه در گردش ، استمهال برای واحدهای تولیدی مشکل دار ، پرداخت مطالبات معوق ، ممانعت از واردات بی رویه و حمایت از صادرات و نقش آفرینی در بازاریابی و برخورد قاطع با قاچاق و مفاسد اقتصادی و اداری و بوروکراسی مشکل ساز را دارند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شهرستان پانصد هزار نفری بابل با سوابق پر افتخار دینی ولایی و علمی و با شخصیت های ملی و نیروهای کارآمد و مراکز مهم حوزوی و دانشگاهی و جایگاه تاثیر گذار استانی و منطقه ای ، با مشاکل عدیده در بخش کشاورزی و صنعت و راه ها و معضل بیکاری خاصه در قشر تحصیل کرده مواجه است که نیاز مبرم به عنایت و حمایت ویژه دارد.
وی گفت: ضرورت احداث پارک علم و فناوری و حمایت از صنایع دانش بنیان جهت اشتغال فارغ التحصیلان مورد در خواست است و تخصیص اعتبارات لازم جهت دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل.
این مسئول همچنین از وزیر محترم نفت در خواست حمایت از شرکت نفت خزر ، در اکتشاف و استخراج نفت و گاز خزر را داریم. همچنین تخصیص اعتبارات جهت تسریع در عملیات گاز رسانی به شهرستان بابل.
وی گفت: از وزیر محترم نیرو در خواست تسریع در عملیات آبرسانی به شهرهای گروه الف و سد هراز و مطالعه و اجرایی نمودن سد سجاد رود و کلارود ، در بندپی بابل را داریم .
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان داشت: از وزیر محترم کشور در تصویب و ابلاغ چارت شهرستان های فرمانداری ویژه و بخشداری امیرکلا و … و تبدیل به شهر شدن گنج افروز ، احمد شهر در لاله آباد ، شهید آباد در بندپی غرب و آهنگر کلا در گتاب را داریم.
وی درادمه گفت: از وزیر محترم راه و شهرسازی در خواست اتمام کنار گذر جنوبی بابل و تسریع و اتمام چهار بانده کردن راه های مواصلاتی تصادف زا شهرستان بابل را داریم.
این مسئول افزود: عملکرد مدیریت آموزش و پرورش استان از ناکارآمدی و عدم رعایت شاخصه های لازمه در نصب مدیران و شوائب سیاسی و جناحی ، مورد اعتراض بوده از وزیر محترم آموزش و پرورش در خواست بازنگری و تجدید نظر و اقدام مقتضی را داریم .
وی درادامه گفت : زحمات خادمانه و صادقانه مسئولان خاصه استاندار محترم که در فضای همدلی و تعاملی ، پیگیر مطالبات مردمی و پروژه های استانی و ملی می باشند ، مورد تقدیر و تشکر است.
وی درپایان : با امید به حسن ایفاء وظایف در راستای حیات مجدد اسلام و مجد و عظمت روز افزون ملت مقتدر ایران اسلامی و ناکامی و خزلان جبهه کفر و عوامل و ایادی آنان.
ومن الله توفیق. والسلام علیکم و رحمت ا… و برکاته .

اشتراک این خبر در :