,ضعیت اصلاح طلبان در مازندران خوب نیست، آنها نتوانسته اند نیروهای کاردانشان را در مدیریت اجرایی استان ببینند.» این بخشی از گفتگوی ما با عبدالصمد زراعتی جویباری یا همان شیخ صمد اصلاح طلبان است. زراعتی شاخص ترین چهره روحانی اصلاح طلب در مرکز استان است و یکی از اعضای اصلی جمعیت مشترک اصلاح طلبان مازندران بشمار می آید. وضعیت فعلی اصلاح طلبان مازندران ومیزان برآورده شدن توقعاتشان از دولت روحانی بهمراه کیفیت مدیریت مازندران اصلی ترین دستمایه های این گفتگو است.

زراعتی در آغاز با بیان اینکه من از ربیع فلاح دفاع نمی کنم گفت:اما همزمان نباید از یاد ببریم که کشور در دشوارترین وضعیت خود پس از انقلاب به سر می برد و فشار محافظه کاران واقعا نفسگیر است.

این فعال اصلاح طلب با گلایه از دخالت مداوم نمایندگان مازندران در جزیی ترین امور اظهار داشت: برخی از این نمایندگان حتی میخواهند بخشدار را هم خودشان معرفی کنند.

وقتی وزیر کشور جواب تلفن استاندار را نمی دهد

وی همچنین با نقد رفتار رحمانی فضلی در ارتباط با ربیع فلاح ،افزود: نفوذ نمایندگان و انفعال استاندار به حدی است که در موردی استاندار با وزیر کشور تماس گرفته و موفق به صحبت نشده اما همان موقع نماینده ای که در کنار فلاح بوده به وزیر زنگ می زند و نه تنها رحمانی فضلی پاسخ وی را می دهد، بلکه شروع می کنند به چاق سلامتی و حال و احوال کردن و این یکی از مواردی است که نفوذ آنها در تعیین سیاست های استان و جایگاه استاندار نزد وزیر را نشان می دهد.

این استاد دانشگاه سهم خواهی نمایندگان را یکی از بزرگترین آسیب های دولت یازدهم در مازندران دانست و تاکید کرد: در دنیا سابقه ندارد جریان برنده قافیه را ببازد و ما از این جهت نقدی جدی بر مدیریت کلان استان داریم.

زراعتی با قیاس فشار های وارد شده بر روحانی وفشارهای وارد شده بر خاتمی در 2 سال نخست ریاست جمهوری، فعالیت شدید اصولگرایان بعد از دوم خرداد 76 را میدانی خواند و افزود: این فشارها امروز همه جانبه است و شما نمی توانید باکسانی رقابت کنید که بیش از 50 شبکه تلویزیونی و رادیویی در اختیار دارند و مدام از این تریبون ها شما را تخریب می کنند.

وی افزود: به نظر من نباید وارد تله اصولگرایان شد و به تشتت داخلی دامن زد، زیرا دیگر دوره خالی کردن عقده ها در میدان گذشته است.

کلیدی ترین مسئولیت های استان در دست دشمنان دولت است

این فعال اصلاح طلب گفت: متاسفانه امروز در مازندران شلم شوربایی در مدیریت به چشم می خورد که در میان آنها بسیاری از مدیران اصلا به این دولت اعتقاد ندارند و همه می دانند که موفقیت در صورتی به دست می آید که پشتوانه اش یکپارچگی باشد و از این نظر بسیار در استان بد عمل شده است.

زراعتی ادامه داد: در فلان سازمان مدیر هیچ عقیده ای به دولت ندارد و آنجا را بدل کرده به اتاق جنگ با دولت و این درحالی است که در اغلب جاها همراهان دولت خانه نشین شده اند.

وی تیم مدیریت ارشد استان در حال حاضر را جمع اضداد خواند و گفت: بهم ریختگی در نظام مدیریت استان عامل مهمی در عدم تحقق واقعیت های قابل پیگیری است و کلیدی ترین مسئولیت ها دراستان در دست دشمنان دولت است، از فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا صنعت و معدن، کار و تعاون و جهاد کشاورزی.

کسی که عکس روحانی را لگد می کرد معاون فرماندار شده است

این استاد دانشگاه افزود: اوضاع انقدر قمر در عقرب است که فامیل فلان کس را از یک مدرسه آورده اند و مدیرکل کرده اند، من در این باره موضوعاتی از این دست با معاون وزیر صحبت کرده ام و گفته ام که برای پیشرفت استان و تحقق وعده های دولت این وضعیت اصلا قابل درک نیست. متاسفانه در برخی از مهمترین ادارات ما افرادی بر سرکارند که می خواهند کاندید شوند بنابراین به روزمرگی دچارند و به همین خاطر است که شما تغییر چندانی در مازندران بعد از انتخاب دکتر روحانی مشاهده نمی کنید.

زراعتی اظهار کرد: بروید ببینید سرانه مطالعه چه وضعی دارد یا در بخش حمایت از کشاورزان اوضاع چطور است و در 1 سال و نیم گذشته به چقدر زمین در استان تجاوز شده است.

این فعال اصلاح طلب با نقد عملکرد استاندار مازندران در زمینه اخذ مشورت گفت: می رویم و با معاونان استاندار صحبت می کنیم اما آنها با ما طلبکارانه برخورد می کنند و بعد خبر می رسد که به استاندار گفته اند شما با اشخاص سیاسی معتبر مذاکره نکنید.

وی افزود: تمام این اتفاقات در حالی رخ داده است که بخشداری که عکس روحانی را لگد می کرد و به اعتدال و اصلاحات فحش می داد حالا معاون فرماندار یا بخشدار جای دیگری شده است و انگار این فلاح استاندار دولت روحانی نیست.

ایجاد لوئی جرگه اصلاحات در مازندران

زراعتی در بخش دوم این گفتگو وضعیت فعلی اصلاح طلبان در استان را بهتر از گذشته دانست و با اشاره به تعیین نفراتی شاخص در هر شهر و معرفی آنها به مرکز استان برای ایجاد نوعی لویی جرگه افزود: ما دیدارها و برنامه های فراوانی داشتیم که آنها را بنا به دلایل مختلف من جمله تخریب رقیب سرتا پا مجهز رسانه ای نکرده ایم اما دیدار با آقایان خاتمی و هاشمی به مناسبت های مختلف و دیدارهای مختلف با وزرا و معاونانشان همواره صورت گرفته و بعد از این هم ادامه خواهد داشت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در اصلاح طلبی هم زیاده روی ها به ما ضربه زد و درحالیکه هاشمی رفسنجانی سالم ترین انتخابات را برگزار کرد برخی به وی لقب عالیجناب سرخپوش دادند که متاسفانه این نظریه به پای همه اصلاح طلبان نوشته شد.

خاتمی همانند دکتر مصدق برندی ملی است

این فعال اصلاح طلب در واکنش به اعلام بازنشستگی حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی از امور اجرایی وی را برندی معتبر و ملی نامید و تصریح کرد: آقای خاتمی مثل دکتر مصدق یا دکتر فاطمی برندی ملی است و پی به اشتباه بزرگ اصلاح طلبان در دهه 70 برد که همه مشغول کار اجرایی شدند و از تجمیع و ساماندهی نیروها و تعیین چهارچوب های نظری و تعریف اصلاحات بازماندند.

زراعتی با نقد عملکرد بزرگان اصلاح طلب استان در مواجه با جوانان گفت: ما از طریق همین جوانان بزرگ شدیم و اگر مجاهدت ها و حضور همیشگی آنها نبود الان وضعیت چیز دیگری بود اما همین بچه ها وقتی به این آقایان زنگ می زنند جواب تلفنشان را نمی دهند و این به زیان خودشان است.

زراعتی در پایان گفت: به هر حال ما نقدهایی جدی به مدیریت فعلی استان داریم این مشکلات و چیدمان بد نیروها باید تغییر کند.وارش نیوز

اشتراک این خبر در :