فرماندار رامسر میزان اولیه خسارت ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه در این شهرستان را در روزهای اخیر حدود 70 میلیارد ریال برآورد کرد.

حسین سروری  با اشاره به این که کار برآورد خسارت وارده به مناطق مختلف این شهرستان همچنان ادامه دارد ، گفت : حجم و شدت بارندگی در روزهای گذشته متاسفانه به برخی از واحد های مسکونی، تجاری، ابنیه، راه های ارتباطی، کانال ها و انهار این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آسیب دیدن نهرها و کانال های روستاهای لتر، راجو، آسیابه سر، مازوباغ سر،تلیچ کو و توساکتی، رانش زمین نیز موجب خسارت به منازل و مسیرهای روستایی شده است به نحوی که نیازمند همکاری بنیاد مسکن و اداره کل منابع طبیعی برای تامین زمین برای احداث مسکن در موقعیتی امن هستند.

او ادامه داد : در حوزه شهری نیز برخی از مناطق شهری کتالم و رامسر، بویژه کانال و سر دهنه های بلوار تاریخی معلم که جزو آثار ملی و تاریخی است آسیب جدی دیده اند که نیازمند بازسازی است.

فرماندار رامسر با اشاره به کاهش شدت بارندگی در این شهرستان گفت : هم اکنون آب های سطحی فروکش کرده است و در حال حاضر مشغول پاکسازی خیابان ها، معابر و راه ها هستیم.

وی همچنین تامین اعتبار لازم برای احداث نهرها و اصلاح برخی از کانال ها و نهرها و نیز ارسال ماشین آلات مورد نیاز لایروبی به این شهرستان را خواستار شد.

سروری ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و تجاوز به حریم و بستر آن و همچنین تغییر مسیر نهرها در داخل شهر و روستا و نبود امکانات لازم برای لایروبی را که با حجم بارش شدید غیر قابل پیش بینی همراه بود ، از عوامل وقوع سیلاب برشمرد

اشتراک این خبر در :