خبرگزاری فارس: اختصاص تسهیلات به 125 هزار واحد مسکونی روستایی مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: از سال 84 تا پایان سال 92 اختصاص تسهیلات به بیش از 125 هزار واحد مسکونی را در روستاها آغاز کردیم.

سیدمجید هاشمی در جمع خبرنگاران بیان داشت: از سال 84 تا پایان سال 92 اختصاص تسهیلات به بیش از 125 هزار واحد مسکونی را در روستاها آغاز کردیم.

وی افزود: امسال سهمیه مازندران در این بخش حدود 15 هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با اشاره به چگونگی میزان و کارمزد تسهیلات، اذعان داشت: میزان سقف تسهیلات بانکی به متقاضیان مسکن روستایی 15 میلیون تومان بوده که کارمزد این وام 5 درصد است.

هاشمی با تاکید بر اینکه مصوبه مربوط به اختصاص تسهیلات بانکی به واحدهای مسکن روستایی برای سال‌جاری را هیئت دولت به بانک‌های عامل ابلاغ کرد، بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم از اواخر ماه جاری کار معرفی متقاضیانی که تشکیل پرونده داده و منتظر دریافت تسهیلات هستند را آغاز کنیم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح هادی براساس برنامه پنجم توسعه، خاطرنشان کرد: در این برنامه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام شده تا برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شود.

هاشمی ادامه داد: در مازندران برای این منظور 640 روستا داریم که در سال‌جاری اختصاص طرح به 320 روستا را در دستور کار داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران تصریح کرد: همچنین در این بین با همه مشاوران طرح نیز عقد قرارداد شده و آنها نیز در حال مطالعات لازم هستند.

وی در پایان یادآور شد: برای اجرای طرح هادی براساس برنامه پنجم در سال آینده نیز 320 روستا داریم که سال پایان برنامه پنجم توسعه تلقی می‌شود.

اشتراک این خبر در :