خبرگزاری فارس: دولت و مجلس به اقتصاد مقاومتی توجه کنند

فرمانده سپاه کربلای مازندران در حاشیه بازدید از نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهترین دستاورد فعالیت سپاه در امر اقتصاد مقاومتی، تبلیغ و تبیین فرهنگ کار و تلاش، بدون اتکا به دولت است، ادامه‌ داد: این فعالیت‌ها با دریافت اندک تسهیلات، اشتغال مفید را ایجاد کرده است.

محمدحسین بابایی با اشاره به اقدامات سپاه درباره اقتصاد مقاومتی، افزود: در مقابل مقام معظم رهبری شرمنده نیستیم که ایشان بفرمایند که من موضوع مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را در قالب اقتصاد مقاومتی مطرح کردم ولی کسی به آن عمل نکرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه دولت، مجلس  و دست‌اندرکاران امور اقتصادی آن‌گونه که باید اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار نداده‌اند، یادآور شد: انتظارات رهبری در این زمینه برآورده نشده است و در سپاه تلاش کردیم تا حداقل بخشی از اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

بابایی با بیان اینکه در کشور ما این تلقی از کار وجود دارد که تصور می‌کنند فقط باید حقوق‌بگیر دولت شوند، افزود: در حالی که بیشترین نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده در کشور وجود دارد اما نگاه به پول حاصل از فروش نفت هنوز وجود دارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه تصور از اشتغال این است که با تکیه بر پول نفت، زندگی راحتی سپری شود، گفت: سپاه و بسیج موفق شده‌اند برای تعداد زیادی از جوانان با اندک تسهیلات، اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه شعار سپاه در این جنگ نابرابر اقتصادی که دشمن به ما تحمیل کرده این است که “هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولیدگر”، اظهار داشت: اگر این باور ایجاد شود با کمترین سرمایه و امکانات،خانه‌ها تبدیل به کارخانه می‌شود و همه اعضای خانواده در این امر، مشارکت می‌کنند و اقتصاد ما از اقتصاد کشور چین هم پیشی می‌گیرد چرا که چینی‌ها هم سال‌ها است که این شیوه را در پیش گرفته‌اند و اقتصاد جهان را در تاثیر قرار داده‌اند.

بابایی با اشاره به اینکه نگاه متقاضیان اشتغال نباید با تسهیلات گره بخورد، افزود: مردم با همان اندک پولی که دارند هم می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

اشتراک این خبر در :