اقیانوس

روبی هولت زنی ۱۰۱ ساله‌است که برای اولین بار در طول یک قرن زندگی‌اش توانست قدم به ساحل بگذارد و در میان آب گرم و گل‌آلود اقیانوس قدم بزند.

براساس گزارش Today، سفر به كنار اقيانوس هديه تولد صد و يكمين سالگرد تولد اين زن سالخورده‌ بوده‌است. اين زن در يك مركز نگهداري از سالمندان در آلاباما زندگي مي‌كند، مركزي كه مسئولان آن پس از گفتگويي درباره اقيانوس متوجه شدند هولت در طول زندگيش هرگز اقيانوس را نديده‌است.

پس از پي بردن به اين‌ موضوع، دو نفر از مسئولان اين مركز برنامه‌اي را براي برآورده ساختن آرزوهاي هميشگي سالمندان ارائه دادند و به زودي دريافتند مركز با برآورده‌ساختن آرزوي هولت موافقت كرده‌است.

هولت مي‌گويد زماني كه در يك مزرعه زندگي مي‌كرده و سرگرم بزرگ كردن چهار فرزندش بوده‌، هرگز پول يا زمان كافي براي سفر به ساحل دريا را نداشته‌است. سه فرزند هولت عمري كمتر از خود او داشته‌اند و درحال حاضر تنها يكي از آنها در قيد حيات است.

در نهايت اين رويا به واقعيت تبديل شد و هولت در صد و يكمين سال تولدش توانست اقيانوس را ببيند، جايي كه به گفته او همانطور بود كه هميشه تصورش را مي‌كرد. هولت براي اينكه بتواند در ساحل حركت كند از يك صندلي چرخدار برقي استفاده مي‌كرد. هولت در اين سفر كه شايد براي بسياري از انسان‌ها سفري پيش پا افتاده و معمولي باشد، يكي ديگر از آرزوهاي هميشگي‌اش را عملي كرد و توانست با پاهاي برهنه در ميان آب گرم اقيانوس بايستاد.

اشتراک این خبر در :