تفاهم نامه اولیه اجرای طرح دانش آموزی نجات آب در مازندران برای سال تحصیلی 94 – 93 در جلسه مشترک مدیران  آب منطقه ای مازندران  و آموزش و پرورش استان امضاء و مبادله شد .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مأموریت ذاتی دستگاه آموزش و پرورش در امر فرهنگ سازی گفت : یکی از کارکرد آموزش و پرورش حفظ و ایجاد فرهنگ است و ما امروز نیازمندیم به موضوع آب و حفاظت و بهره برداری از آن که یک امر حیاتی است و رئیس جمهور محترم نیز بر آن تأکید فراوان دارند و پرسش مهر امسال را به آن اختصاص دادند توجه جدی داشته باشیم .

قاسمی از آب به عنوان یک شاخص اصلی توسعه یاد کرد و افزود : توسعه بدون آب اتفاق نمی افتد و ما باید فرزندان خود را یاد بدهیم که چگونه از آب استفاده بکنند و چگونه آن  را حفظ و نگهداری نمایند و با این روش ضمن آنکه مصرف آب کاهش می یابد بلکه هزینه نگهداری و تولید آب ما نیز کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با قدردانی از همکاری ارزشمند مجموعه آموزش و پرورش مازندران در اجرای طرح داناب در طی سه سال گذشته به اهمیت مشارکت مردم در امر مدیریت منابع آب پرداخت و گفت : امروز مشارکت دادن مردم در امر مدیریت منابع آب یک اصل است که همگان آن را پذیرفته اند .و تلاش دارند آن را محقق سازند.

دکتر محمد ابراهیم یخکشی  با اشاره به اهمیت ویژه منابع آب در شرایط کنونی تصریح کرد : کشور از یک سو با تغییر اقلیم مواجه است و از سوی دیگر نیاز آبی کشور رو به افزایش بوده  و ازطرفی استانداردهای زندگی نیز ارتقاء می یابد و از لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا می کند . لذا ما به دنبال مشارکت بیشتر مردم هستیم تا بتوانیم متناسب با زمان  و نیازمندیهای موجود پاسخگوی این بخش در جامعه باشیم . اما بحث ما امروز روی چگونگی مشارکت است که آموزش وپرورش استان می تواند ما را در این امر مهم کمک خوبی بکند و امیدواریم در قالب همکاری فی ما بین هدف گذاری که در این طرح انجام شده بهتر محقق شود.

در ادامه دبیر استانی  طرح داناب گزارشی از عملکرد این طرح در سال تحصیلی 93 – 92 را بیان و در پایان تفاهم نامه نیز برای سال جدید مبادله شد.

اشتراک این خبر در :