خبرگزاری فارس: برنامه‌های حمایتی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری مازندران تشریح شد

برنامه‌های حمایتی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران در جمع نخبگان بسیجی مازندران تشریح شد.

محمدهادی موذن ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی نخبگان بسیجی با مسئولان پارک علم و فناوری مازندران در محل سازمان بسیج سازندگی استان مازندران اظهار داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی از طرح‌های نوآورانه مخترعان و مبتکران مراکز رشد حمایت جدی را در برنامه کاری خویش دارد.

وی درباره روند حمایتی از طرح‌ها بیان داشت: طرح‌های برتر این حوزه به مراکز رشد در تهران و نیز مراکز صنعتی، خانه نخبگان و کارگروه‌های تخصصی ارائه و با دریافت مشاوره رایگان به جهت‌دهی طرح‌ها برای ساخت انبوه کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی مازندران درباره فعالیت این سازمان اظهار داشت: زمینه‌سازی برای ایده‌پردازی و ایجاد خودباوری وجود دارد و در همین زمینه بانک اطلاعات درباره ایده‌ها در حوزه‌های مختلف علوم بررسی و هدایت ایده‌ها نیز انجام می‌شود.

وی بیان داشت: برای رفع مشکل نخبگان مرکز ایده‌پردازی و نیاز‌سنجی نیز در این سازمان پیش‌بینی شد که زمینه حمایت از نخبگان بسیجی را در دستور کار دارد.

موذن درباره برنامه حمایتی از نخبگان بسیجی و جوان اظهار داشت: مرکز حمایت از مبتکران، مخترعان و محققان حمایت مالی، مشاوره‌ای و تحقیقاتی را به صورت مرتب انجام می‌دهد و در این زمینه بسیاری از طرح‌های برتر استان به در مقاطع ملی و منطقه‌ای و حتی بین‌المللی معرفی شدند.

این مسئول با اعلام اینکه توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش  در این سازمان پیگیری می‌شود، افزود: معرفی و حمایت برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز حمایت از مبتکران نیز انجام می‌شود.

موذن از برقراری ارتباط این سازمان با مراکز هماهنگی و تشکل‌های نخبگان و نوآوران کشور خبر داد و گفت: تشکل‌های علمی در حوزه مختلف در این سازمان تشکیل و هماهنگی برای هم‌افزایی تشکل‌های ملی نخبگان در رفع نیازهای دفاعی و غیر دفاعی و نیز حمایت از طرح‌های نوآورانه برای دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به امکانات این سازمان برای توسعه ایده‌پردازی بیان داشت: مشاوره‌های تخصصی برای ثبت اختراعات و شرکت در جشنواره و مسابقات علمی توسط اساتید در این مرکز انجام می‌شود.

اشتراک این خبر در :