رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ششمین جلسه هیات امنای استان مازندران گفت: طرح های دانش بنیان باید در هیات امنای استانی به یک فرهنگ تبدیل و از ایده‌ها و طرح‌ها برای اجرای این امر مهم حمایت شود.

دکتر حمید میرزاده با اشاره به اینکه  در هیات امنای مرکزی مصوب شده واحدهای دانشگاهی تا 35 درصد در طرح های دانش‌بنیان مشارکت کنند، اظهار کرد: مصمم هستیم تا پایان سال 96 وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه بیشتر از  60 درصد نباشد، بنابراین از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم.
وی با بیان اینکه حرکت دانش‌بنیان در دانشگاه حرکتی نو است و می‌خواهیم دانشگاهی کارآفرین داشته باشیم، تاکید کرد: طرح های دانش‌بنیان باید در هیات امنای استانی به یک فرهنگ تبدیل شود؛ هیات امنای استانی می‌توانند به واحدهای دانشگاهی مجوز دهند تا در طرح های دانش‌بنیان تا 35 درصد مشارکت کنند و اگر واحدی تمایل داشته باشد بیش از 35 درصد در این طرح‌ها مشارکت داشته باشد، باید مجوز هیات امنای مرکزی را اخذ کند.
میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران باید بتواند استان را از نظر اقتصادی آباد کند، متذکر شد: این ماموریت هیات امنای استان است و ما هم کمک می‌کنیم. در این راستا اگر استانداری به ما زمین بدهد، پارک علم و فناوری را در استان مازندران راه‌اندازی می‌کنیم چراکه با انجام این مهم چند مرکز رشد در این پارک فعال می‌شود و با وجود 220 هزار فارغ التحصیل دانشگاه در این استان، اگر 10 درصد آنان در طرح ها مشارکت داشته باشند، مشکلات قابل حل است.
ضرورت جدایی دفاتر روابط عمومی از حوزه ریاست در واحدهای دانشگاهی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بررسی موضوع چارت تشکیلاتی در جلسه هیات امنا، بر جدایی دفاتر روابط عمومی از حوزه ریاست در واحدهای دانشگاهی از سوی معاونت برنامه‌ریزی تاکید کرد  و گفت: با مطرح شدن ادغام این دو حوزه، اطلاع‌رسانی درخصوص فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی با افت شدید مواجه شده بنابراین باید این دو حوزه جدای از هم زیر نظر ریاست واحد دانشگاهی فعالیت کنند.
دکتر نیاز آذری  در مورد وضع جاری واحدهای دانشگاهی استان، گفت:  طرح های اقتصادی دانش‌بنیان مطرح شده در جلسه، بررسی و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
دبیر هیات امنای مازندران اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح های اقتصادی دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. از جمله این طرح ها می توان به تولید سامانه کنترل تردد مبتنی بر تخصیص بیومتریک و موانع الکترونیکی، پکیج شوفاژ دیواری و زمینی نوژان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد. توسعه مرکز تحقیقاتی نانوتکنولوژی و مواد پیشرفته (از طریق واحد دانشگاهی ساری) از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت.

اشتراک این خبر در :