رییس ترویج وزارت تعاون ، کار ور فاه اجتماعی از نیروی انسانی ماهر به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه های تعاونی ها نام برد و گفت: این سرمایه در تعاونی ها مورد غفلت قرار گرفته است .

احمد محمودی در جلسه تعاونی های برتر مازندران در ساری افزود : نیروی انسانی ماهر و توانمند حاصل و ثمره سال ها فعالیت و کسب تجربه در مجموعه ها و واحدهای تولیدی به شمار می روند که برخلاف دیگر سرمایه ها مانند زمین و تجهیزات قابل خریداری نیستند.

وی ادامه داد : نیروی انسانی ماهر و کاردان بخشی از سرمایه یک مجموعه تعاونی به شمار می رود که گاهی سرمایه در نظر گرفته نشده است .

رییس ترویج تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : کسب تجربه توسط نیروی انسانی به صرف زمان نیاز دارد که در دنیای تولید و تجارت زمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است .

وی تشکیل بانک تعاونگران به منظور ساماندهی و شناسایی نیروهای توانمند بخش تعاون را ازضروری دانست و بر جدی گرفتن آن تاکید کرد.

محمودی از مقررات و قوانین هم به عنوان سرمایه های اجتماعی بخش تعاون نام برد و گفت : تا پیش از این دولت قانونگذاری و تدوین قوانین تعاونی ها را دولت انجام می داد ، در حالی که می بایست پایه ریزی و مدیریت این سرمایه در اختیار بخش تعاون باشد.

رییس ترویج وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رویکرد دولت جدید در این بخش را مثبت ارزیابی کرد و افزود : هم اکنون از برنامه ها و شیوه های تعاونی ها برای قانونگذاری استفاده می شود .

بر اساس آمارهای رسمی ، حدود 200 هزار شرکت تعاونی در کشور وجود دارد.

اشتراک این خبر در :