خبرگزاری فارس: 600 نفر از معتادان بهبودیافته تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: 600 نفر از معتادان بهبودیافته تاکنون از بهزیستی استان تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند.

به گزارش کیاپرس به تقل از فارس، سید سعید آرام پیش از ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت: بهزیستی مازندران، محلی را برای دائر کردن محصولات تولیدی معتادان بهبود یافته، مکان‌یابی کرده است.

وی با بیان اینکه چون متقاضی ایجاد مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان نداشتیم، سه مرکز در ساری، بابلسر و تنکابن کمپ‌هایی را برای بانوانی که از محل ماده 16 مراجعه می‌کنند آماده کردیم، افزود: بیش از 600 نفر از معتادان بهبود یافته تاکنون از بهزیستی استان تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند.

در بخش دیگری از این نشست محمدعلی رنجبر مدیر بهزیستی شهرستان ساری، اظهار داشت: عمده خانواده‌های محله نوبنیاد به لحاظ قانونی نمی‌توانند زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه با این وجود منع قانونی و نیاز خانواده‌ها به حمایت اجتماعی، بهزیستی تلاش خود را جهت رفع نیازمندی‌های این افراد انجام داد،  یادآور شد: خدمات روانشناختی و اجتماعی، دائر کردن مهدکودک و آموزش و نگهداری کودکان و ارائه آموزش‌های اجتماعی، در مقطعی 2 میلیون تومان کمک موردی و 75 مورد سبد غذایی در این محله توزیع کردیم.

رنجبر با بیان اینکه بهزیستی شهرستان ساری در کوی غفاری مهدکودک دائر کرده و روانشناسان مراکز مشاوره در این محله مستقر هستند و خدمات ارائه می‌دهند، یادآور شد: در محله غفاری ساری هم کمک‌های موردی ارائه کردیم.

وی خاطرنشان‌کرد: 13 مورد متقاضی تسهیلات خوداشتغالی در محله نوبنیاد، 9 مورد در ترک‌محله و 11 مورد هم در کوی غفاری به بانک معرفی شدند.

رنجبر با تشکر از از سایر ادارات و دستگاه‌هایی که در محلات آلوده شهرستان ساری به ارائه خدمات می‌پردازند، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، نهادها و ادارات توجه بیشتری به این سه منطقه در شهرستان ساری داشته باشند.

اشتراک این خبر در :