در آستانه هفته بسيج اعضاي اصلي تشكل هاي كارگري، بازنشستگي،‌ بسيجيان قشر كارگري به همراه مديركل تعاون، كار، و رفاه اجتماعي با سردار بابايي فرمانده سپاه كربلا ديدار كردند.

در اين ديدار سردار بابايي كار و كارگري را عبادت دانست و گفت: همه ما خادم و سرباز نظام الهي اسلامي هستيم و در موقعيت هاي مختلف به انجام وظائف مي پردازيم و اميدواريم سرباز لايقي براي امام زمان (عج) در خدمت به خلق الله باشيم.
فرمانده سپاه كربلا با اشاره به نامه حضرت علي (ع) به مالك اشتر نخعي كه در جريان تكفيري معاويه به شهادت رسيد گفت: امير مومنان همواره توصيه بر توجه به نيازمندان، دردمندان، خانه نشينان و گروهي كه در حال نياز خويشتن داري كرده و گروهي كه دست نياز بلند مي كنند را براي حاكمان يك وظيفه مي دانست.
سردار محمدحسين بابايي با اشاره به تفاوت نگاههاي احزاب در جمهوري اسلامي افزود: واقعيت اين است نگاه امام (ره) و مقام معظم رهبري در رابطه با اداره جامعه متفاوت از نگاه كارگزاران مي باشد زيرا همين بس كه در ابتداي انقلاب حركت مبنايي نظام براي كمك به مستضعفين حركتي از شهرها به روستاها بود و با شكل گيري جهاد سازندگي همگام با سپاه پاسداران مجاهدان جانانه سخت ترين كارها را نتقبل شده و در خدمت رساني و آباداني مناطق محروم كارگري مي كردند.
فرمانده سپاه كربلا نگاه پس از جنگ احزاب و كارگران را نگاه مبتني بر مديديت غربي دانست و ادامه داد: فاصله و طبقات ايجاد شده در جامعه موجب فاصله افكني بين آرمانهاي انقلاب اسلامي كه مبتني بر ارزشها و كرامت انساني و عدالت اجتماعي بود گرديد.
وي انقلاب اسلامي را فرصت خوبي براي بهبود وضعيت زندگي مردم خواند و بيان داشت: سيستمي كه در انقلاب اسلامي حاكم شد موجب ارتقا زندگي مردم نسبت به قبل از انقلاب شده، با اين حال لياقت مردم ما بيش از اين است و هرچه براي پيشرفت سطح زندگي مردم كار شود كم است.
سردار بابايي شكل اداره نظام در ايران را جمهوري اسلامي ياد كرد و گفت: به شكرانه تدبير بنيانگزار انقلاب اسلامي حفظ نظام و كشور بر مبناي جمهوري اسلامي تعريف شده و همه مردم در قبال آن مسئولند و بهترين روش براي حضور در صحنه ماندن مردم و حفظ دين مردم دخالت يكايك افراد جامعه است.
فرمانده سپاه كربلا الگوگيري كارگران از اميرمومنان را با در نظر گرفتن مصالح انقلاب و رشد كار صحيح با كم كردن وابستگي موثر شمرد و گفت: ترويج كار و تلاش اولين الزام اقتصاد مقاومتي است تا از حالت ضعف و سستي خارج شده و سربلند و عزت مند در جهان باقي بمانيم.
وي خطاب به شوراي قشر بسيج گفت: شوراي قشر بايد خواسته هاي كارگران را با مطالعه و سنجش صحيح بررسي نموده و از مسئولين و نمايندگان مطالبه كند كه اين از كاركرد مهم و اثرگذار قشر بسيج مي باشد.
فرمانده سپاه كربلا پيگيري موضوع واردات بي رويه و معرفي عاملان آن را از وظائف شورا خواند و گفت: بسيج صرفا براي دوران سخت و جنگ شكل نگرفت ليكن بسيج در شريان جامعه بايد جريان داشته باشد و در توليد كاركرد اثرگزاري داشته باشد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين ديدار اقتدار امروز كشور اسلامي را به وجود تفكر بسيجي دانست و گفت: مذاكرات هسته 5+1 مصداق بارزي از اقتدار نظام اسلامي اي است كه يكطرف آن جمهوري اسلامي قرار دارد و طرف ديگر دنيا جمع شده اند.
علي بابايي 29 آبان را سالروز تصويب قانون كار در نظام اسلامي ايران ياد كرد و افزود در نظام اسلامي توجه به اقشار مستضعف از اهم موضوعات بود كه قانون كار از جمله آن است.
وي با اشاره به وجود 203 ماده و تبصره پيش بيني شده در قانون كار بيان كرد: اگر همه جوانب 203 مورد به دقت و درستي اجرايي شود شاهد تبلور نظام اسلامي و ارج نهادن به مقام كارگري خواهيم شد.
بابايي كارنامي ميثاق را قانون برشمرد و گفت: قانون ملاك اجراي كار است و درست اجرا نشدن قانون باعث اتفاقي است كه بر اثر وجود حادثه براي كارگر و عدم اجراي مواد حمايتي تعريف شده گاها خانواده هايي در اثر استضعاف به اضمحلال كشانده مي شوند.
وي به وجود 600 هزار بيمه شده تامين اجتماعي در بخش هاي توليد-صنعت، خدمات ياد كرد و اذعان داشت: درآمد سرانه مازندران را در سال 6 ميليون تعريف كردند در حاليكه درآمد سرآنه متوسط سالانه كشور 13 ميليون است و اين مقوله با توجه اينكه مازندران را استاني توسعه يافته مي دانند كمتر از نصف بوده و جاي تعجب دارد كه عملا به مظلوميتيش صحه مي گذارد.
مهندس دريا بيگي،‌ رئيس شوراي كارگري مازندران سپاه پاسداران را تنها نهاد مردمي دانست كه خانه كارگري استان و تشكل هاي كارگري بعد از خدا به آن اتكا دارند.
وي با انتقاد از موضوعات اخير دولت و مجلس در تغيير و يا اصلاح قانون كار گفت: ما همه برآنيم كه قانون كار بايد اصلاح شود نه اصلاحي كه به نفع زورمداران و زرمداران و صاحبان قدرت و پول باشد بلكه اصلاح در جهت انتفاع پابرهنه گان و كارگران و مستضعفيني كه امام فرمود من يك موي كارگران و مستضعان را به هزار صاحب قدرت و مال نخواهم فروخت.
دريا بيگي فقدان امنيت شغلي را مهمترين خلع قانوني ياد كرد و ادامه داد: 98 درصد كارگران در استان و در قالب قرارداد موقت مشغول كارند و به دليل ضعف قانون جرات ندارند حتي حقوق خود را مطالبه كنند.
نماينده شوراي كارگري با انتقاد ار اتفاق نظر مجلس شورا با دولت پيرامون مسئله اصلاح قانون كار گفت: چرا مجلس و دولت پيگير اصلاح قانون كار هستند لذا اگر قرار باشد اصلاحي صورت گيرد اصلاح ماده 7 قرارداد موقت به نفع كارگران است.
وي مشكل كشور را در اصلاح قانون كار ندانست و گفت: بالا بودن سود بانكي، اجراي قانون هدفمندي در مقابل 15 درصدي قانون كار چيز اندكي دانست.
دريا بيگي مهمترين عامل حركتي براي توسعه شكوفايي و پيشرفت را افزايش توليد و توجه به كارگر برشمرد و گفت: عدالت نبايد فداي توسعه و پيشرفت شود و توسعه همراه با عدالت معنا دارد.
وي مخالفت جامعه كارگري با اصلاح قانون كار به نفع پولداران، زراندوزان، و كساني كه تفكر ظاغوتي دارند را اعلام كرد و خواستار توجه و تجديد نظر شايسته نمايندگان شد.

اشتراک این خبر در :