محمد حسین داجمر رییس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با هیئت همراه از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد بازدید کردند.

در این دیدار علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در سخنانی به پایلوت(پیشرو) بودن بندر امیرآباد در زمینه های مختلفی همچون غلات و سوخت در شمال کشور به امکانات ویژه ی این منطقه اشاره کرد .
وی اتصال به شبکه ریلی کشور را از مزایای این بندر دانست و با ارائه آمار رشد 25 درصدی استفاده از راه آهن در این منطقه گفت : با توجه به صرفه های اقتصادی و همچنین کاهش ترافیک و امنیت جابجایی کالا ، برنامه ریزی ها به گونه ای است که در آینده ، سهم عمده ای از حمل و نقل و جابجایی کالا با استفاده از واگن و ریل راه آهن صورت گیرد.
خدمتگزار در ادامه توضیح در خصوص طرح جامع بندر و افزایش اراضی پشتیبانی این بندر به میزان نهایی 2120 هکتار خاطر نشان کرد ؛ بندر امیرآباد در سال 1409 با بهره گیری از 34 پست اسکله توانایی تخلیه و بارگیری 18 میلیون تن کالا در سال را خواهد داشت و با توجه به این موضوع ، افزایش اراضی پشتیبانی و همچنین راه های ارتباطی این بندر از پروژه های دارای اولویت است که در همین زمینه جاده رستمکلا به بندر امیرآباد نیز با هدف تقویت راه های مواصلاتی بندر ، در حال احداث می باشد .
وی وضع موجود بندر امیرآباد را بسیار مناسب توصیف کرد و سرمایه گذاری های انجام شده توسط بخش خصوصی در این منطقه را نشانه ی اهمیت جغرافیایی این بندر در کریدور بین المللی شمال-جنوب دانست .
علی خدمتگزار در ادامه به رشد 5 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت با راه اندازی اتاق فکر بندر امیرآباد و استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی در این زمینه توانسته ایم نحوه عملیات کشتی ها را ساماندهی کنیم به نحوی که مدت زمان انتظار کشتی ها از 3.7 روز در اردیبهشت ماه به 1.7 روز در ماه جاری رسیده است .
در گزارش مدیر بندر از پروژه هایی نظیر مونتاژ و راه اندازی 6 دستگاه جرثقیل ریلی ، راه اندازی اسکله رو- رو ریلی و همچنین مسجد بزرگ بندر امیرآباد به عنوان پروژه های قابل افتتاح در سال جاری اشاره شد .
محمد حسین داجمر مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به طرح توسعه استفاده از ظرفیت های دریای خزر ، بندر امیرآباد را دارای پتانسیل های بسیار زیادی در این بخش دانست .
این جلسه با بازدید میدانی از تجهیزات و اسکله های بندر امیرآباد پایان یافت .

اشتراک این خبر در :