شماری از متقاضیان مسکن مهرعباس آباد مازندران با حضور درمقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان نسبت به رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان ، افزایش هزینه های تمام شده و نیز تاخیر در واگذاری واحدهای مسکونی مورد نظر دراین طرح گلایه دارند.

به گزارش خبرنگارایرنا ، این افراد که شمارآنان به دستکم 70 نفر می رسید روز سه شنبه از مسوولان نهادهای ذیربط خواستار رسیدگی به حل مشکلات شان دراین زمینه شدند.

با گذشت حدود یکساعت از اجتماع مردم در مقابل ساختمان فرمانداری ، فرماندارعباس آباد با حضور در جمع متقاضیان گفت :جلسات مختلفی برای رفع مشکلات و موانع تاخیر در واگذاری واحدهای مسکونی به افراد نام نویسی کرده دراین طرح در شهرستان و استان برگزارشده است.

‘سیدامیر حسینی جو ‘ ، افزود : اجرای چنین طرحی مربوط به ادوار گذشته بوده اما درعین حال تلاش می شود تا مرمت سایربلوک های این مجتمع مسکونی همانند بلوک 5 به زودی به متقاضیان تحویل داده شود.

فرماندارعباس آباد متقاضیان را برای رسیدن به نتیجه بهتر به دفترفنی غرب مازندران مستقر درشهرستان عباس اباد با هدف صحبت های حضوری با معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار فراخواند که پس از مراجعه این افراد به این نهاد به علت حضور نداشتن معاون استاندار دوباره به فرمانداری شهرستان برگشتند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مازندران و شماری از مدیران استانی و ستادی با هدف ملاقات عمومی با مردم غرب مازندران بویژه شهرستان های تنکابن و عباس آباد به دفترفنی مستقردر شهرستان عباس آباد حضور یافتند.

متقاضیان درادامه برای رسیدگی به مطالبات و حل مشکلاتشان به سالن اجتماعات فرمانداری عباس آباد هدایت شدند که معاون فرماندارعباس آباد نیزدراین نشست ،گفت : پیگیری مسکن مهر متقاضیان جزوبرنامه های اولویت دار مسوولان بویژه فرمانداراین شهرستان است.

‘رسول اورنگیان ‘ افزود : این موضوع مشکل تازه ای نیست که مسوولان ندانند چرا که در بیشترایام شاهد حضور متقاضیان جهت رسیدگی به این مشکل به فرمانداری بوده وآن را با فرمانداردرمیان می گذارند.

وی وعده داد تا درهفته آینده نیزجلسه ای با هدف بررسی این مشکل با حضورمسوولان نهادهای ذیربط برگزارشود.

‘فیض الله اشکوریان ‘ رییس بیناد مسکن انقلاب اسلامی عباس آباد نیز گفت :درادوارگذشته اجرای طرح مسکن مهر به این شیوه بود که دولت مکلف بوده تا علاوه بر در اختیاردادن زمین همچنین حدود 250 میلیون ریال نیز درقالب تسهیلات برای متقاضیان درنظربگیرد که چنین اقداماتی دراجرای این طرح صورت گرفت.

وی افزود : از این که قیمت تمام شده واحدهای مسکونی افزایش یافته برابر قانون و ضوابط قیمت تمام شده واحدهای مسکونی ازسوی شورای مسکن استان به دبیری استاندار تعیین می شود و مسوولان منطقه دراین زمینه هیچگونه دخالت و نقشی را ندارند.

وی اظهارداشت : هم اکنون از پنج بلوک در نظرگرفته شده دراین طرح ، بلوک 5 آن با توجه به اقداماتی که به تازگی برای مرمت و بازسازی برخی از قسمت های خسارت دیده آن صورت گرفته آماده شده و سایر بلوک ها نیز همانند این بلوک به متقاضیان تحویل داده می شود.

وی میزان پیشرفت فیزیکی روند عملیات اجرایی این طرح را حدود 80 درصد اعلام کرد و گفت : طبق اسناد موجود

مبالغی که قرار بود عده ای از متقاضیان بابت پیش پرداخت ارایه دهند هنوز پرداخت نکرده اند.

وی در پاسخ به متقاضیان مبنی برآنکه چرا هزینه ساخت بابت هرمترمربع واحدهای مسکونی از متری سه میلیون و 200 هزار ریال به پنج میلیون و 500 هزار ریال افزایش یافته ، گفت : این مبلغ فقط برای ساخت واحد های مسکونی در نظرگرفته شده و افزایش این مبالغ طبق ضوابط باید بابت هزینه های محوطه سازی ، صدورپروانه ساخت ، حق انشعاب برق ، آب ، گاز و نیز عوارض از متقاضیان دریافت شود.

عملیات اجرایی طرح 120 واحدی مسکن مهر منطقه شهری ‘ پسنده علیا ‘ شهرستان عباس آباد درسال 1390 آغاز شده و طبق وعده مسوولان نهادهای ذیربط درآیین کلنگ زنی این طرح قرار بود بعد از یکسال به متقاضیان واگذارشود.

گزارش های موجود از منابع رسمی مبین این قضیه است که نه تنها مجریان این طرح به وعده هایشان عمل نکردند بلکه

درساخت واحدهای مسکونی این طرح نیز مقررات ملی ساختمان را رعایت نکرده بنحوی که دربازدید های پیوسته مسوولان نهادهای ذیربط پیمانکارمربوطه نیز مورد واخواهی قرارگرفته است.

همچنین براثر بارش برف سنگین بهمن ماه سال گذشته نیز به بخش هایی از این مجتمع مسکونی به علت استفاده غیراستاندارد ازمصالح ساختمانی خسارت وارد شد.

اشتراک این خبر در :