معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور از اجرای طرح ازدواج سالم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، فرهاد اقطار چهارشنبه ‌در مراسم اختتامیه همایش هم اندیشی کارشناسان مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی سراسر کشور در سالن همایش مجتمع آموزشی، رفاهی شهید عظیمی بابلسر با بیان اینکه تنها یک پنجم ازدواج های ثبت شده در کشور زیر پوشش برنامه زندگی سالم هستند، اظهار کرد: سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر از آموزش های این برنامه برخوردار می شوند که با اجرای طرح ازدواج سالم این آمار چهار برابر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه هایی که قصد داریم به صورت ویژه در سازمان بهزیستی به آن بپردازیم، تا متقاضیان بیشتری تحت پوشش زندگی سالم قرار گیرند، اجرای طرح ازدواج سالم در کشور است، افزود: آموزش مدیریت اقتصاد خانواده، حل تعارضات، ابراز عشق و صمیمیت، ارتباط جنسی سالم و فرزند پروری از جمله موارد آموزشی بوده که افراد متقاضی این طرح از آن بهره مند می شوند.

اقطار گفت: این طرح در قالب برنامه های آموزش فعال، کتابچه های کوچک، اپلیکیشن های تلفن همراه و مولتی مدیا ارائه می شود.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر همسر آزاری از جمله آسیب هایی بوده که خانواده ها را تهدید می کند، گفت: بیکاری، فقر، مداخله خانواده و اطرافیان، نبود فرهنگ مصرف، اعتیاد به مواد مخدر، چشم و هم چشمی و میل به مصرف گرایی باعث افزایش خشونت خانگی و همسر آزاری در خانواده ها می شود.

وی افزود: در چند سال اخیر، حضور بانوان در جامعه، دانشگاه و امور اجرایی کشور افزایش یافته است در صورتی که دیدگاه سنتی در خانه ها و مدیریت خانواده ها تغییر چندانی نداشته است.

اقطار، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در بحث خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید به آن توجه شود، آموزش های همگانی قبل از ازدواج و تغییر دیدگاه سنتی بوده که دولت می تواند نقش بسزایی را در این بخش ایفا کند.

وی بیان کرد: میل به زندگی فردی و خروج از حالت جمعی خانواده موجب شده مشورت گروهی در خانواده کمرنگ و آموزش ها به درستی منتقل شود.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور، درباره دست آورد های این همایش ۳ روزه گفت: در این گردهمایی ۳۴ کارشناس از ۳۱ استان کشور به بررسی برنامه ها، نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدها، چالش ها و ارائه راهکارهای جدید مطابق با نیازهای روز جامعه در حوزه آگاه سازی، امنیت فضای مجازی ، پیشگیری از خشونت های خانگی، پیشگیری از طلاق و پیشگیری از آسیب های ناشی از طلاق پرداختند.

وی افزود: پیشنهاداتی از سوی برخی استان ها مطرح شد که پس از جمع بندی به ریاست سازمان ارسال تا پس از بررسی در سند بالا دستی سیاست های برنامه توسعه ششم لحاظ شود.

اشتراک این خبر در :