نمایندگان مجلس با ۷۹ رأی موافق، ۱۶۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ رأی مأخوذه، به نیلی‌احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد ندادند.

مهر نوشت: حسن روحانی که برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود به مجلس آمده بود به عنوان اولین سخنران در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم در صحن مجلس گفت: مهمترین هدف دولت، مجلس و قوای سه گانه و همه مسئولین، اصلاح جامعه، استقرار نیکی‌ها و پاک کردن جامعه از رذایل اخلاقی است.

وی ادامه داد: هر کجا با هم بودیم، هر کجا دست به دست هم دادیم و هر کجا همدل و همنوا بودیم، دل نازک نبودیم و دل به هم دادیم، آنجا پیروز صحنه بودیم. در سیاست داخلی و خارجی پیروز شدیم، در اقتصاد گام های مهمی به جلو برداشتیم و برای نه تنها امنیت کشور و حتی امنیت منطقه و جهان قدم های استوار برداشتیم.

رئیس جمهور یادآور شد: هر جا که بین ما اندک فاصله ای ایجاد شد دشمن از آن شکاف و فاصله استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در برابر مجلس شورای اسلامی راهش ادب، اخلاق و قانون است، گفت: بین ما و شما حکم و حاکم قانون اساسی است و داور اصلی بعد از خداوند، افکار عمومی است و این افکار عمومی است که قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت را می‌خواهد. افکار عمومی نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می پسندد.

روحانی با بیان اینکه این دولت اهل لجبازی نیست، تصریح کرد: در برابر تصمیم مجلس شورای اسلامی برای سوال از وزرا، برای استیضاح از وزرا، به رای نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی احترام می گذارد و منشاء مشروعیت حقوقی و سیاسی را آرای مردم و نظرات مردم می‌داند و مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی بیند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان ضمن تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم بگوییم که دانشگاهها باید از سیاست فاصله داشته باشند، گفت: ما این را هم نمی‌خواهیم که دانشگاه باشگاه سیاسی باشد، دانشگاهی می خواهیم که مرکز علم باشد، آگاه از مسائل سیاسی باشد اما شعارهایش را از سیاسیون نگیرد و دنبال آن نباشد که گروههای سیاسی چه می گویند اما در عین حال از تشکل های دانشجویی استقبال می کنیم و به نظرات آنان احترام می گذاریم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه جولانگاه این جناح و آن جناح نیست، گفت: هر کسی که مسئول دانشگاه عالی است باید بداند که مبنا شایسته سالاری است نه این حزب و آن حزب.

روحانی با بیان اینکه من به تمام کسانی که از اول دولت می خواستند مسئولیت وزارت علوم را برعهده گیرند، سفارشات مساوی داشتم، گفت: به آنان گفتم که اگر می‌خواهید کیفیت علمی دانشگاه افزایش یابد دنبال توسعه علمی توام با اخلاق در دانشگاه باشید. ما می خواهیم که دانشگاه مومن، پایبند به اصول نظام و انقلاب و خدمتگزار مردم باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت فراجناحی است، تصریح کرد: همان طور که دولت فراجناحی است امروز خواهش من از شما نمایندگان هم این است که یک رای فراجناحی بدهید.

وی همچنین در توصیه ای به رسانه ها گفت: برخی رسانه‌ها گفتند که نیلی احمد آبادی مطلوب واقعی رئیس جمهور برای آموزش عالی نیست و برای دستگرمی وی را به مجلس می فرستد، این دروغ است، صدق الحدیث و اداء الامانه

روحانی تاکید کرد: نیلی احمد آبادی منتخب من است و همه تحقیقات به من گفته که ایشان لیاقت دارد که بار این مسئولیت را بردوش گیرد. چرا دروغی را علم می کنید، بدانید که هدف نهایی و مطلوب نهایی نیلی است و از نظر ما وزیر شایسته ای است و می تواند به خوبی بار مسئولیت وزارت علوم را بردوش بگیرد.

نبویان: روحانی در وزارت علوم خلاف اعتدال عمل کرد

بعد از رئیس جمهور محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی، به ذکر سوابقی از عملکرد ایشان در وزارت علوم پرداخت.

عضو جبهه پایداری گفت: آقای نیلی در دانشگاه تهران معاون خانمی داشتند که با مردان دست می داد. علاوه بر این در دوران ایشان، اردوهای مختلط به ترکیه برگزار شد که هنوز عکس هایش زبانزد است.

وی با بیان اینکه نیلی با اندک بهانه ای به فعالیت های مختلط دانشجویی در دوران مسئولیتش مجوز داده است، گفت: برگزاری جشن های عید، اردوهای تفریحی و کنسرت های موسیقی از نمونه های فعالیت های مختلط دانشجویی در زمان ایشان است.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: بر هم زدن آرامش دانشگاه ها، با انجام کارهای سیاسی، خیانت به دانشگاه هاست.

وی خطاب به روحانی گفت: علی رغم اینکه شعار اعتدال را سرلوحه خود قرار دادید، اولین گزینه ای که از سوی شما برای وزارت علوم معرفی شد، آقای نیلی منفرد بود که در تحصن دانشگاه در فتنه 88 حضور داشته و دستگیر شده بود و با پا در میانی برخی بزرگان آزاد شد.

وی ادامه داد: بعد از آن آقای توفیقی را به سرپرستی وزارت علوم گماردید که درواقع سخنران تحصن فتنه 88 بود که ادعای دروغ رای 24 میلیونی در سران فتنه را مطرح کرد.

نبویان افزود: پس از ایشان نیز آقای فرجی دانا را برای وزارت علوم معرفی کردید که ایشان نیز افرادی را که مجلس برای حضور در وزارت علوم رد صلاحیت کرده بود، به عنوان معاونانش منصوب کرد.

وی گفت: پس از استیضاح آقای فرجی دانا نیز آقای نجفی را به سرپرستی وزارت علوم گماردید که در دوران فتنه نامه ای را می نویسند و نظام را وحشی خطاب می کنند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: امروز نیز آقای نیلی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم معرفی کردید که فیلم حضور ایشان در اغتشاشات سال 88 موجود است و نامه های ایشان در ایام فتنه نیز زبانزد است.

نکو: وزیر پیشنهادی علوم حاشیه های سیاسی ندارد

سپس ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: امروز دولتی روی کار آمده که باید با تیم کاری مشخص خود انجام وظیفه کند و امروز رئیس جمهور ما پیشرفت های بسیاری را عاید کشور کرده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه نباید در این راستا حقوقی از نظام، ملت و کشور تضییع شود، افزود: جای تاسف است که اظهارنظرهایی از سوی برخی افراد در رابطه با وزیر پیشنهادی مطرح می شود و حتی برخی اقدامات را محکوم می کنند و همچنین برخی رسانه ها نیز خواب راحت را از نمایندگان گرفته اند.

نماینده مردم رباط کریم ادامه داد: از زمانی که وزیر پیشنهادی که وزیری سالم و بدون حاشیه سیاسی است مطرح شد خبرگزاری ها مدام یک نوع اظهار نظر را از نمایندگان گرفته و به کل کمیسیون آموزش ربط دادند که این موضوع به مصلحت نظام نیست نباید اظهار نظر یک نفر را به کل کمیسیون تعمیم داد.

نکو گفت: بنده اطلاع دارم که بسیاری از اعضای کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی موافق هستند لذا نباید در این باره دروغ بگوییم.

نماینده مردم رباط کریم با تاکید بر اینکه اظهارنظرهای فردی ملاک تصمیم گیری ما نخواهد بود افزود: امروز هر تصمیم گیری که انجام بگیرد بنده به عنوان موافق وزیر تمکین خواهم کرد.

نکو با بیان اینکه سوابق علمی وزیر پیشنهادی بیانگر موفقیت های وی است گفت: وزیر پیشنهادی حاشیه های سیاسی ندارد که این موضوع یکی از امتیازات وی به شمار می رود.

وی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مخالف که اعلام کرد شورای انقلاب فرهنگی ریاست نیلی احمدآبادی را در دانشگاه تهران رد کرده است، گفت: این صحبت به هیچ عنوان صحت ندارد.

نماینده مردم رباط کریم در رابطه با امضای نیلی احمدآبادی ذیل نامه برخی از اساتید دانشگاه به رهبر انقلاب در جریان فتنه 88، گفت: اگر راست می گویید سند و مدرک خود را ارائه دهید.

اکبریان: آشنا دایه مهربان‌تر از مادر نباشد

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم در مخالفت با وی خطاب به رئیس جمهور گفت: تذکری راجع به فرمایشات آقای آشنا دارم، دایه عزیزتر از مادر برای نمایندگان نباشند و توصیه نکنند که نمایندگان چکار بکنند و چکار نکنند.

وی افزود: نمایندگان نه دولتی هستند نه خواهند بود بلکه سرباز ولایت و نوکر مردم هستند.

اکبریان با اشاره به اینکه وزارت علوم از وزارتخانه های اساسی کشور است، ادامه داد: متاسفانه علی رغم شعارهای دولت یازدهم به جای توجه به ماموریت‌های این وزارتخانه فقط وزارت علوم به دنبال جریان‌های خاص است، مگر رهبری انقلاب توصیه نکردند که دانشگاه را جولانگاه احزاب سیاسی نکنید؟

نماینده مردم کرج گفت: شناخت سیاسی و فعالیت سیاسی با جولانگاه سیاسی که وزارت علوم به دنبال آن است فرق دارد؛ ما به فرجی دانا رای دادیم و خودمان هم استیضاح وی را امضا کردیم، چون با کسی تعارف نداریم.

این نماینده مجلس با اشاره به مسئله بورسیه ها گفت: در مسئله بورسیه ها اگر کسانی تخلف کرده اند قوه قضاییه باید برخورد کرده و پدر آنها را در آورد، ما به دنبال تکلیف این مسئله را دنبال کردیم؛ متاسفم در وزارت علوم و برخی سازمان ها صحبت از عدالت مدنظر رهبری می شود اما وقتی به فتنه می‌رسیم سکوت می کنند.

وی خطاب به نیلی گفت: آقای نیلی چرا از فتنه تبری نمی‌جویید؟ مگر تذکر رهبری به دولت درباره فتنه نبود؛ آقایان تا به فتنه می رسند سکوت می کنند.

اکبریان با اشاره به اینکه سه ماه است از سرپرستی آقای نیلی در دانشگاه تهران می گذرد خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انقلاب برای اولین بار است که دانشگاه تهران با 9 ماه سرپرستی اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چرا وزیر ولایتمدار برای این وزارتخانه هرچه سریعتر انتخاب نمی کنید گفت: به دنبال چه هستید، روزنامه های اصلاح طلب نوشتند رهبر رفت(دکتر رهبر) امید آمد (دکتر امید) شما به سادگی از کنار این مسئله می گذرید اما ما نمی توانیم بگذریم.

عثمانی: عینک سیاسی را بردارید نیلی رای می آورد

در ادامه جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در موافقت با وزیر پیشنهادی گفت: در تمام جلسات رای اعتماد مسئله فتنه مطرح می‌شود، جریان فتنه محکوم است، اینکه صحبت از هر وزیری شود بحث فتنه را پیش بکشیم انحرافی است، ما هم فتنه را محکوم می کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مخالفان عنوان کردند نیلی برنامه مشخصی ندارد گفت: شاید برنامه های وزیر به دست برخی مخالفان نرسیده است، جامع ترین برنامه‌ها را آقای نیلی داشتند، به طوری که اگر هر کس آن را اجرایی کند کار به درستی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه عینک سیاسی را از چشم خود بردارید گفت: اگر با عینک سیاسی نگاه کنید هر وزیری که دولت معرفی کند رای نمی آورد.

نماینده بوکان گفت: دولت در شرایط سختی است، انبوه مطالبات مردم و پروژه های ناتمام، کارهای انجام نشده، بدهی‌های دولت، کاهش درآمدهای دولت مشکلات دولت است، دولت چیزی را به ارث برده که هر کس به جز این دولت بود دوام نمی آورد، پس باید این دولت را ستود و حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی دوستان به نامه‌ای که به رهبری نوشته شده اشاره می کنند؟ مگر در این نامه چه نوشته شده که حساسیت ایجاد می کنید، گفتند برخورد خشن با دانشجویان صورت گرفته مگر اینگونه نبوده؟ مگر حمله شبانه به دانشگاه‌ها نشد، لشگرکشی نیروهای غیردانشگاهی به دانشگاه مگر صورت نگرفت؟ اینها منشا فتنه است.

عثمانی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر نه به جریان فتنه ربط داشته و نه ربط پیدا خواهد کرد این موضوع را روشن کنید تا بهانه به دست کسانی کمر بسته اند تا دولت را به زمین بزنند داده نشود.

نادران: امان از دست مشاورین آقای روحانی

در ادامه این جلسه الیاس نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: وقتی آقای نیلی معرفی شدند من با هیات رئیسه صحبت کردم و استدعا کردم اگر آیین نامه اجازه می دهد بعد از فرمایشات رئیس جمهور و آقای نیلی بدون سخنرانی موافقان و مخالفان رای گیری انجام شود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: با این روش وقت مجلس گرفته نمی شود و دولت نیز گزینه اصلی خود را معرفی خواهد کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: مجلس در تمام وقت خود طی ماه های گذشته طرح ها و لوایح اساسی دولت در حوزه اقتصاد را بررسی کردند متاسفیم که وقت مجلس و دولت اکنون برای چنین بحثی باید گرفته شود.

نادران اظهار داشت: امروز رئیس جمهور فرمایشات خوبی داشتند کاش تشریف داشتند در حضور خودشان می گفتم، ای کاش این فرمایشات خوب را در جمع نخبگان و مردم زنجان هم می شنیدیم حرف هایی که باید اینجا زده می شد جای دیگر زدند و حرف هایی که جای دیگر باید می زدند اینجا زدند.

وی تصریح کرد: اگر در مورد طرح امر به معروف و نهی از منکر نیز حرفی دارید نماینده تان در مجلس حرف بزند چرا مجلس را متهم می کنید چرا حاشیه سازی می کنید؟

وی تصریح کرد: ای کاش رئیس جمهور در جلسه استیضاح فرجی دانا شرکت می کرد، مجلس روز استیضاح را به خاطر برنامه های رئیس جمهور تغییر داد اما ایشان باز هم شرکت نکردند و هرجا تریبون پیدا کردند علیه مجلس حرف زدند و بعد صحبت از همدلی و وحدت می کنند؟

نادران گفت: کاش فرمایشات نمایندگان را در روز استیضاح گوش می دادید و به گفته های مشاوران استناد نمی کردید، امان از دست مشاوران وما ادراک ما المشاورین.

نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه استیضاح وزیر علوم به خاطر موضوع بورسیه ها بود گفت: بورسیه ها چه ربطی به استیضاح داشت؟ اگر صحبت های نمایندگان را گوش می دادید متوجه می شدید که اصلا در موارد استیضاح اشاره ای به مسئله بورسیه ها نشده است.

همان موقع به ما گفتند اگر فرجی دانا را استیضاح کنید بدتر از آن را معرفی می کنیم همین کار را هم کردند. خب این دولت، دولت راستگویان است.

وی خطاب به نمایندگان گفت: برتری آقای نیلی نسبت به آقای فرجی دانا چیست، مقام معظم رهبری نسبت به عدم برگزاری اردوهای خارجی مختلط نهی کردند، اما در زمان آقای نیلی اردوهای مختلط ترکیه برگزار شد و آن اتفاقات افتاد.

وی خطاب به نیلی گفت: اگر شما گزینه اصلی وزارت علوم بودید حرف های آقای آشنا از کجا درآمد این حرف ها از سر خیرخواهی و کمک به رای شما است! مجلس با این حرف ها تحریک نمی شود.

می گویند گزینه اصلی ما آقای نیلی است اگر کسی بخواهد وزیرش رای بیاورد آتش تهیه کرده و بر آن می دمد و هرجا رسید علیه مجلس حرف می زند؟!

نادران تصریح کرد: شما ترکیب مخالفان آقای نیلی را ببینید، آقای حداد و آقای لاریجانی پایداری هستند، اصلا پایداری باشند کفر است؟

وی تصریح کرد: شما به ضدانقلاب های خارج از کشور متوسل شده اید جرات ندارید در مورد اصلاح طلبان ساختارشکن حرف بزنید، مجلس تحت تاثیر این حاشیه سازی ها قرار نگرفته و منفعل نمی شود.

نادران در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به نیلی گفت: شکل معرفی شما در طول 35 سال گذشته اتفاق نیفتاده است. نامه معرفی شما ابتدا به رسانه ها داده شد و 4 روز بعد در مجلس اعلام وصول شد. این جدی گرفتن مجلس است؟

عضو فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: دوستان از شما پرسیدند چرا برای ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشدید، گفتید قرار بوده برای وزارت علوم معرفی شوید. چطور این اتفاق ممکن است درحالیکه شما در خرداد سرپرست شدید و در آن زمان هنوز آقای فرجی دانا وزیر بود مگر در دولت هم پیشگو و فالگیر دارید!

وی ادامه داد: از کجا می دانستید قرار است آقای فرجی دانا استیضاح شوند و بعد سراغ شما بیایند؟

نادران افزود: چرا زمانی که آقای فرجی دانا استیضاح شد شما را به عنوان سرپرست معرفی نکردند مگر شما گزینه اصلی وزارت علوم نبودید؟

جعفرزاده: رئیس جمهور باید اظهارات مشاور خود را اصلاح کند

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در موافقت با وی گفت: همه حرف ها از روی دلسوزی نسبت به شهدا و امام(ره) گفته شد، ما باید بپذیریم که با همه سلایق مختلفی که داریم در حال حاضر رئیس دولت یازدهم آقای روحانی است که حکم تنفیذ خود را از دست رهبری گرفت.

وی افزود: قبول کنیم هر کسی که قرار است رئیس دولت شود، خودش تیم کاری خود را انتخاب کند. این اجازه را به او بدهیم، نقش مجلس هم آن است که اگر فردی را که رئیس جمهور در هر وزارتخانه معرفی کرد، اما او با اصول انقلاب مغایرت داشت، مجلس مخالفت کند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: انصافا چه دلیل مستندی ارائه شد که نیلی احمدآبادی شایسته آن نیست که بر کرسی وزارت علوم بنشیند؟

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه قرار نیست آقای نیلی احمدآبادی پاسخ رفتار دیگران را بدهد، افزود: هر فردی مسئول اعمال خود است، در جلسه استیضاح هر اتفاقی افتاد، پاسخگوی آن آقای نیلی احمدآبادی نیست.

وی ادامه داد: وی چهار ماه مجموعه بزرگترین دانشگاه کشور را اداره کرد، بدون تشنج. اگر حادثه ای در پردیس کرج اتفاق افتاده، رئیس آن از دولتی های قبلی بوده که اجازه عوض شدن آن را با تشنج هایی که بوجود آورده اند، ندادند و امروز باید خودش پاسخگوی این اتفاق باشد.

نماینده مردم رشت تصریح کرد: به سوابق آقای نیلی احمدآبادی ایراد گرفتند، مگر همکاران ما زمانی که در کسوت وزارتخانه قرار گرفتند، چه سوابقی داشتند. اگر کمتر از آقای نیلی احمدآبادی نبود، سوابقشان بیشتر هم نبود.

جعفزاده ایمن آبادی افزود: فردی شب گذشته مطالبی گفته که قطعا اشتباه بوده و رئیس جمهور باید آن را اصلاح کند، اما نباید آقای نیلی احمدآبادی آن را پاسخگو باشد.

جمیری: ای کاش وزیر پیشنهادی علوم با هماهنگی مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می‌شد

در ادامه عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای تشکیل دولت تاکید کردند که دولتی می خواهیم که جهات مثبت دولت های قبل را داشته باشد و از سوابق بد دولت‌های گذشته پرهیز کند.

وی تصریح کرد: چه ایرادی دارد که رئیس جمهور برای ساماندهی امور با هماهنگی هیات رئیسه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند، با این رویه هم مردم راضی خواهند بود و هم رهبری.

وی تاکید کرد: اگر این هماهنگی‌ها اتفاق می‌افتاد ما شاهد معرفی وزیری عالم، توانمند با سابقه دفاع از ارزش های انقلاب و نظام بودیم و امروز با خیال راحت همه رای اعتماد می دادیم .

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: در این صورت موضوع استیضاح وزیر علوم بارها و بارها به بورسیه‌ها گره نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: دانشگاه میدان دفاع از رهبری، حکومت و تحقق حاکمیت الهی است. باید نیروهای متعهد در دانشگاهها تربیت شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دولت فعلی با شعار اعتدال میدان را بر نیروهای ارزشی بسته‌اند، ما باید میدان را برای حضور مدیران ارزشی باز کنیم.

لاهوتی: نمایندگان به نیلی رای دهند تا گزینه اصلی شود

آخرین نماینده ای که در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم پشت تریبون قرار گرفت لاهوتی، نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی بود.

وی با اشاره به سخنان برخی مخالفان که اعلام داشتند دانشگاه جای ماموریت‌های سیاسی نیست، گفت: از کجا می دانید که این طور قضاوت می‌کنید که آقای نیلی به جای کار علمی می خواهند یک کار سیاسی را دنبال کنند. این قضاوت منصفانه‌ای نیست.

وی همچنین با اشاره به سخنان برخی مخالفان که اعلام کرده‌اند نیلی احمدآبادی در جریان فتنه سکوت کرده، افزود: آیا واقعا این اقدام به معنای همکاری کردن در جریان فتنه است؟

لاهوتی ادامه داد: بحث فتنه خط قرمز ماست، مگر می‌شود آقای روحانی وزیری معرفی کند که در جریان فتنه نقش داشته باشد؟

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی خدمات بسیار زیادی داشته، گفت: نیلی احمدآبادی هفت سال در جبهه حق علیه باطل حضور داشت و به عنوان یکی از فرماندهان این جنگ فعالیت می کردند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات صلاحیت نیلی احمدآبادی را تائید کرده است، خاطر نشان کرد: از کجا می دانید که وی گزینه اصلی نیست؟ اگر به این نتیجه رسیدید که گزینه اصلی نیست، شما نمایندگان به وی رای دهید که گزینه اصلی شود.

عدم رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی

بنابراین گزارش در نهایت محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم از نمایندگان خانه ملت رای اعتماد نگرفت.

وزیر پیشنهادی علوم از مجموع 246 رای مأخوذه با کسب فقط 79 رای موافق، 160 رای مخالف و 7 رای ممتنع، نتوانست بر کرسی وزارت علوم تکیه بزند.

گفتنی است، در ابتدای دولت یازدهم رئیس جمهور میلی منفرد را برای تصدی وزارت علوم معرفی کرد که وی موفق به جلب اعتماد نمایندگان نشد، پس از او توفیقی سرپرستی وزارتخانه را برعهده گرفت. سپس روحانی فرجی دانا را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد که با اعتماد بهارستانی ها مواجه شد اما عملکرد پرحاشیه اش موجب استیضاح او توسط نمایندگان مجلس گردید.

رئیس جمهور پس از فرجی دانا، محمد علی نجفی را که سابقه عدم اعتماد نمایندگان برای وزارت آموزش و پرورش را درکارنامه خود داشت، به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب کرد.

اشتراک این خبر در :