رييس شوراي دانشگاه گوآنژو چين، ایران را دومین طرف تجاری چین معرفي كرد و اظهار اميدواري كرد همکاری های بین دو کشور در آینده نیز در زمینه های بیشتر و وسیع تری بویژه در مسایل اقتصادی و فرهنگی فراهم شود.
 جيانشه يو رييس شوراي دانشگاه گوآنژو چين نيز در ديدار هيات اعزامي از دانشگاه گوآنژو چين با مقامات دانشگاه مازندران، با اظهار خوشحالی از حضور در ایران و پیگیری همکاری های دو جانبه گفت: ایران و چین دو کشور با فرهنگ و تاریخ کهن هستند كه در امور بین الملل نیز همكاري هاي زيادي با يكديگر دارند و همديگر را در مناسبات بين المللي حمایت می کنند.
وی،  ايجاد دوستی بين دو كشور چین و ایران را از زمان قدیم اعلام كرد و افزود: همکاری های تجاری بين ایران و چین از سال های گذشته وجود داشته و در شهر گوآنژو نيز ایرانیان زیادی در زمینه های تجاری فعالیت دارند.

جيانشه يوسپس از ارتباط دانشكده هاي رياضي دو كشور گفت و در خصوص دانشجويان ايراني مقيم چين خاطر نشان كرد: دانشجویان ایرانی مقیم چین بسیار باهوش و درس خوان بوده و با استادان و دانشگاهیان چین ارتباط مطلوبی داشته و به حقوق و مقررات دانشگاه احترام می گذارند و استادان چینی نیز به آن ها خیلی علاقمندند.

رييس شوراي دانشگاه گوآنژو چين در پايان دانشگاه گوآنژو را اينگونه معرفي كرد: در سال 1927 میلادی تاسیس شد و به جز رشته های پزشکی و کشاورزی سایر رشته ها را پوشش داده است. دولت به دانشگاه گوآنژو اهمیت بسیاری می دهد و این دانشگاه در کشور ما بسیار معروف است.

اشتراک این خبر در :