مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور جزئیات فرود اضطراری بوئینگ ۷۲۷ شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-ایروان را اعلام کرد و گفت: این هواپیما حدود ۴۰ سال پیش وارد کشور شده و طبیعی است که قطعات آن به تعویض یا تعمیرات نیاز دارد.

مهر نوشت: محمدعلی ایلخانی با اشاره به اینکه دلایل فرود اضطراری هواپیمای شرکت آسمان در مسیر تهران- ایروان نقص فنی بود، گفت: در حال حاضر کارشناسان مشغول بررسی این هواپیما بر روی باند هستند تا برای انجام تعمیرات آن اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه 124 مسافر این هواپیما در فرودگاه مهرآباد داخل ترمینال هستند تا هواپیمای جایگزین آماده شود، اظهار داشت: چرخ عقب یک پین دارد که برای باز و بسته شدن باید عمل کند اما ظاهرا این پین از محل خارج شده بود و خلبان نگران بازنشدن چرخ هواپیما در هنگام فرود بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه پس از تیک آف، سنسور درهای هواپیما به صدا در می آید، افزود: به همین جهت خلبان تصمیم می‌گیرد تا فرود اضطراری داشته باشد که براساس دستورالعمل فرود اضطراری، شرایط برای نشستن هواپیما فراهم می‌شود.

ایلخانی تصریح کرد: هواپیمایی آسمان در حال حاضر هواپیماهای فوکر 100 در اختیار دارد و به علت تعداد بالای مسافران این پرواز، باید هواپیمایی با ظرفیت بالا برای انجام پرواز به ایروان جایگزین کند.

وی افزود: هواپیمایی آسمان به دنبال این است که هواپیماهای بزرگتری که دارد به تهران بازگردند تا مسافران این هواپیما را به ایروان بازگرداند، ضمن آنکه تعدادی مسافر هم در ایروان منتظر هستند تا به تهران بازگردند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه این هواپیما 40 سال پیش وارد کشور شده و بخش عمده ای از این زمان را هم در تحریم بوده است، گفت: طبیعی است که این شرایط منجر به این شده که قطعات این هواپیما فرسوده شده و نیاز به تعویض و یا تعمیرات داشته باشد.

اشتراک این خبر در :