دمای هوای شمال‌شرق کشور امروز با کاهش ۱۰درجه‌ای روبه‌رو می‌شود.

براساس نقشه‌هاي پيش‌يابي سازمان هواشناسي، با نزديك‌شدن طوفان حاره‌‌اي به سواحل درياي عمان، سامانه حاره‌اي كه جمعه در آب‌هاي ساحلي غرب هندوستان شكل گرفته بود، تقويت و به نام نيلوفر نامگذاري شده است. اين سامانه هم‌اكنون در مرحله طوفان حاره‌اي قرار دارد و مسير حركت آن نشان مي‌دهد كه طي روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه در محدوده طول جغرافيايي 60درجه شرقي و عرض جغرافيايي 16 تا 19درجه شمالي فعال باشد.

بدين‌ترتيب پيش‌بيني مي‌شود كه طي اين مدت ارتفاع موج در سواحل درياي عمان به حدود 3متر برسد. بيشترين فعاليت اين سامانه از نظر بارش و ارتفاع موج روي كشور عمان و مناطق ساحلي آن است. بدين‌ترتيب امروز با تقويت جريان‌هاي سرد شمالي در استان‌هاي ساحلي درياي خزر و برخي نقاط شمال غرب و شمال شرق كشور هم بارش باران، وزش باد نسبتاً شديد و در ارتفاعات بارش برف پيش‌بيني مي‌شود.

با ورود اين جريان هوايي، امروز‌ و فردا بارش‌ها در استان‌هاي سواحل غربي خزر ادامه خواهد داشت و شدت بارش در استان گيلان خواهد بود. اما از ظهر امروز سامانه طوفان نيلوفري با ورود به شمال شرق كشور موجب كاهش 10درجه‌اي دماي هوا مي‌شود. همچنين از روز چهارشنبه بارش پراكنده باران بر اثر طوفان حاره‌اي در مناطق سيستان و بلوچستان رخ مي‌دهد و از چهارشنبه با ورود يك سامانه بارشي ديگر در غرب و جنوب غرب و سپس دامنه‌هاي زاگرس ابرناكي و بارش پراكنده آغاز خواهد شد.

طوفان نيلوفري همچنين ديروز موجب شد تهران با 3درجه كاهش دما مواجه شود و امروز نيز هوا به همين شكل خواهد بود و احتمال بارش پراكنده باران پيش‌بيني مي‌شود. آسمان تهران امروز (دوشنبه) كمي ابري و همراه با وزش باد و در ارتفاعات نيمه ابري خواهد بود. همچنين حداقل و حداكثر دما به 8 و 18درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. فردا نيز آسمان پايتخت نيمه ابري، گاهي وزش باد و در اواخر وقت افزايش ابر پيش‌بيني شده است و حداقل و حداكثر دما در اين روز با يك درجه كاهش به 7 و 17درجه سانتيگراد خواهد رسيد.

اشتراک این خبر در :