تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد كاهش نرخ بيكاري بوده ايم
معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران در  ششمين كارگروه تخصصي اشتغال استان  استان، كاهش نرخ بيكاري تابستان امسال استان نسبت به مدت مشابه سال قبل را  مورد توجه قرار داد ولي آن را در شرايط خروج از ركود، راضي كننده ندانست و خواستار همكاري هاي بيشتر دست اندر كاران امر اشتغال در استان شد.

علی احسانی در این نشست كشاورزي را يكي از بخش هاي  ايجاد اشتغال در استان دانست و  افزود: نياز است تا در اين برهه از زمان كه در حال گذر از كشاورزي سنتي به صنعتي هستيم در اين بخش نيز شاهد ظهور اقداماتي نوآورانه باشيم.

وی،  تصريح كرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان، كشاورزي و منابع طبيعي نيز با ارائه مباني قانوني، اهداف ، سياست ها و برنامه هاي كاري خويش، در راستاي ايجاد اشتغال و حمايت از جويندگان كار تحصيل كرده راهكارهاي اجرايي ارائه كرده، همت مضاعفي از خود بروز داده و به طور كمي وكيفي و شاخص به مسأله اشتغال ورود يابد.
معاون استاندار به پيروي از روند قانوني در راستاي ايجاد اشتغال نيز اشاره كرد و ادامه داد: دستگاههاي اجرايي ذيربط در برنامه اي عاجل، شناسايي جويندگان كار و در صورت تقاضاي متقاضي در معرفي آنان به بانكهاي عامل در راستاي دريافت تسهيلات اقدام نموده و بنگاه داري را وجهه عمل قرار ندهند.
وي با اعلام اين مطلب كه رشد سپرده ها و پرداختي بانكها نشانگر رشد تدريجي استان در جوانب مختلف است افزود: مشكل فعلي اشتغال بايد يكي از دغدغه هاي بانكها محسوب شده و لازم است تا با بهره گيري از حداكثر اختيارات، نسبت به استمهال بدهكاران و حمايت متقاضيان وام هاي خوداشتغالي و مشاغل خانگي اقدام كنند.

اشتراک این خبر در :