6 تفاهم نامه بین هیئت عمانی و استان مازندران امضا شد

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران، با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده،افزود: یک تفاهم نامه در حوزه دانش فنی پرورش گل و گیاه و در همین راستا صادرات گل و گیاه امضا شد و جدا از آن بحث دانش فنی و تکنولوژی و آموزش، جداگانه تفاهم نامه دیگری امضا شد.
علی احسانی، بیان کرد: تلاش است تبادل هیئت های مشترک با کشور عمان بیشتر صورت گیرد  و درنهایت فضای سیاسی برای فعالین بخش خصوصی چه در داخل و خارج فراهم شود.
وی تصریح کرد: آن ها در این مدت کوتاهی که در استان بودند به این نتیجه رسیدند که می توانند از ظرفیت های استان های شمالی حداکثر استفاده را ببرند، زیرا عمان کشور باظرفیتی است، ظرفیت مالی بالایی دارد و به دلیل شرایط آب و هوایی به مواد غذایی نیازمند است و با توجه به بازدیدهایی که داشتند ظرفیت های استان مورد قبول آنها واقع شد.
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران تاکید کرد: انتظار ما از این تفاهم نامه ها به این معنی نیست که صرفا ارائه خدمات فنی  و صادرات مواد غذیی صورت گيرد، بلکه در کنار آن انتظار سرمایه گذاری مشترک از بخش خصوصی را داریم.
احسانی با اشاره به اینکه درسال گذشته امکان صادرات مرغ را نداشتیم و حتی واردات داشتیم، افزود: امسال صادرات طیور داریم، امروز دو تفاهم نامه امضا شد که قرارداد صادرات گل و گیاه و حوزه زنجیره طیور است.
وی اظهار داشت: این ظرفیت را ایجاد کردیم که امروزه صادرات گوشت سفید داریم و این امر باعث بالا رفتن کیفیت تولید محصولات و کاهش قیمت می شود.
اين مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید یک هیات از کشور ایتالیا از مازندران اشاره کرد و افزود: این هیات برای بررسی سرمایه گذاری در حوزه انرژی، راه، آب و فاضلاب، ریل غرب استان و در نهایت حوزه زیرساختی علاقمند بودند که ضمن بازدید از چند منطقه این امکان فراهم شد تا دریک نشست رسمی باحضور مدیران دستگاه اجرایی درمباحث صنعتی استان بویژه حوزه برق و انرژی، کشاورزی، آب و فاضلاب و تامین آب شرب شهری و تامین منابع آب و حوزه صنعت تفاهمات اولیه صورت گرفت و درنهایت منتظریم پس از یک وقفه بیست روزه مجددا هیات رسمی وارد استان شوند.
احسانی تصریح کرد: با توجه به استقبال هیات ایتالیایی تفاهم ها از جنس اجرا بوده و محوریت آن را به عهده مرکز سرمایه گذاری استان با حضور مدیر کل هماهنگي امور استانداری گذاشتیم.
وی ابراز امیدواری کرد، مردم خوب استان از این ارتباطات حمایت کنند تا به سرانجام برسد.

اشتراک این خبر در :