پدافند غير عامل بايد به عنوان يك فرهنگ نهادينه شود

در نخستين روز از هفته پدافند غیرعامل با عنوان “تولید و ترویج علم پدافند غیرعامل” ، زنگ پدافند غیر عامل با حضور استاندار مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی استان، نواخته شد.

 ربیع فلاح جلودار در آیین نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل در دبیرستان ترنم گليم فروش ( شریف العلماء ) به توانِ بازدارنده ی جمهوری اسلامی ایران در حوزه پدافند عامل اشاره کرد و یاد آور شد: نظام جمهوری اسلامی برای صیانت از کشور و کیان ایران اسلامی، قوی ترین نیروی عامل در همه سطوح نظامي است و به عنوان قدرت مند ترین قوای نظامی خاورمیانه محسوب می شود.

فلاح افزود: امروز، دشمنان در هیچ شرایطی امکان نگاه سوء به خاک ایران اسلامی را ندارند و قدرت دفاع جمهوری اسلامی چنان بازدارنده است که هیچ قدرتی تعرض به خاک عزیز ایران را در سر نمی پروراند.

وی موضوع پدافند غیر عامل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را موضوعی جاری و ساری در زندگی امروز برشمرد و عنوان داشت: غفلت از مبارزه و پدافند غير عامل موجب بروز چالش های فراوان می شود و بايد در اين زمينه برنامه ویژه داشته باشیم.

استاندار به موضوع جاری شدن سیل در استان با توجه به میزان بالاي بارندگی سالانه در مازندران اشاره کرد و یاد آور شد: اگر نتوانیم زیر ساخت های مقابله با این پدیده طبیعی را فراهم کنیم، خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری به استان تحمیل خواهد شد.   وی با اشاره به این که باید نسبت به مسایل پیرامونی اعم از منزل، مدرسه و اجتماع در راستای موضوعات پدافند غیر عامل برای مقاومت در برابر  مشکلات، شناخت کافی داشته باشیم، گفت: امروز نه تنها در حوزه های عمرانی و شهری، بلکه در حوزه های سیاسی و فرهنگی نیز به شکل ویژه ای با مسایل پدافند غیر عامل روبرو هستیم و در این حوزه ها باید دقيق عمل نماییم.

مقام عالی دولت در مازندران، افزود: پدافند غیر عامل، موضوعی مرتبط با همه مردم است و باید به آن به صورت یک فرهنگ نگریسته و نهادینه شود.

استاندار، فراهم نمودن زیر ساخت ها برای برطرف ساختن نیازهای اولیه جامعه و مقام سازی محیط زندگی مردم در برابر عوامل تهدید کننده انسانی و طبیعی و مظاهر مختلف جنگ نرم و فرهنگی را از اهم اقدامات در این زمینه برشمرد و خاطر نشان ساخت: نقش آموزش و پرورش، صدا و سیما و دانشگاه در این راستا بسیار تعیین کننده است و باید از این توانمندی بهره گیری شود.

رییس شورای پدافند غیر عامل استان، برگزاری کارگاه های آموزشی برای مردم در راستای مقابله با بلایای طبیعی و صیانت از محیط زیست را بسیار تاثیر گذار دانست و بیان داشت: هر طرح و پروژه قابل اجرا در استان باید پیوست محیط زیستی داشته باشد.

استاندار مازندران، به برگزاري 100 برنامه به مناسبت هفته پدافند غير عامل اشاره كرد و گفت: باید از ظرفیت های مختلف آموزشی، فرهنگی از جمله تریبون نماز جمعه، رسانه ها و رسانه ملی و همه نهاد های فرهنگی تبلیغی مسوول در جهت حساس نمودن جامعه نسبت به موضوعات پدافند غیر عامل بهره گیری مطلوب شود.

در این روز با حضور استاندار، فرماندار مرکز استان، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، مدیر کل آموزش و پرورش و برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان، زنگ پدافند غير عامل در سطح مدارس استان مازندران  و بصورت نمادین در دبیرستان  ترنم گليم فروش ( شریف العلماء ) ساری نواخته شد.

اشتراک این خبر در :