مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در کارگروه دولت الکترونیک که در فرمانداری مرکز استان برگزار شد، با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال 94 مرکز داده‌های استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: در 6 ماه نخست سال 94 شبکه ملی اطلاعات در استان مازندران راه‌اندازی می‌شود.

علی اکبر طهماسبی  با اشاره به اینکه شفاف‌سازی، سبک‌سازی و تسهیل در ارائه خدمات از اهداف دولت است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور بهره‌وری با کاهش هزینه باید انجام شود.

وی  ادامه داد: فناوری اطلاعات در کشورهای توسعه یافته بر اساس کسب و کار و تجارت است و در کشورهای در حال توسعه بسیاری از خدمات از طریق دولت انجام می‎شود.

طهماسبی با بیان اینکه بر اساس توانمندی که در فناوری اطلاعات وجود دارد، سند جامع توسعه دولت الکترونیک در کشور تدوین شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در فاز نخست به توسعه کسب و کار  از طریق «آی سی تی» در فاز دوم آیین‌نامه مقررات آی سی تی در اشتغال و در فاز سوم تشکیل کارگروه توسعه دولت الکترونیک در کشور توجه دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه بعد از ابلاغ وزارت کشور به استان‌ها تاکنون دو کارگروه در استانداری مازندران به منظور اجرای دولت الکترونیک تشکیل شده است، گفت: با تاکید استاندار مازندران کارگروه‌ها در فرمانداری‌ها نیز پیاده‌سازی می‌شود.

وی به ظرفیت خوب اینترنتی در مازندران اشاره کرد و افزود: مازندران با جمعیت 3 میلیون و 100 هزار نفری 73 درصد کاربر اینترنت دارد و 13 درصد دانشجویان مازندران در رشته‌های آی سی تی تحصیل می‌کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه 77 درصد روستاهای مازندران مجهز به اینترنت پرسرعت هستند، یادآور شد: شهرستان ساری با داشتن 412 روستا 13 درصد کل روستاهای مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: 76 درصد روستاهای شهرستان ساری به اینترنت مجهزند که تا پایان سال‌ جاری به 85 درصد افزایش می‌یابد.

طهماسبی با تاکید بر اینکه دولت مجازی می‌تواند فرمانداری و شهرداری الکترونیک داشته باشد، یادآور شد: مازندران در بحث زیرساخت مخابراتی در اینترنت از استان‌های پیشرو کشور است.

وی با اشاره به اینکه با گشایش پنجره واحد در دستگاه‌های اجرایی خدمات الکترونیکی سبب جذب سرمایه‌گذار و استعلامات می‌شود، تصریح کرد: در اجرای دولت الکترونیک هیچ مراجعه کننده‌ای در بروکراسی اداری سردرگم نمی‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظفند یک درصد از کل بودجه را برای اجرای دولت الکترونیک صرف کنند، افزود: در اجرای دولت الکترونیک یک‌هزار و 400 خدمت از طریق الکترونیکی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: برای کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از فساد مالی دستگاه‌های اجرایی باید وب و سرویس پرتال استانی را راه‌اندازی کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ادامه داد: با الکترونیکی شدن فرمانداری و شهرداری ساری همه ادارات شهرستانی از طریق مخابرات به فرمانداری متصل می‌شوند.

وی بستر اینترنتی مازندران را برای توسعه اینترنت پرسرعت در سطح روستاها مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 236 روستای استان مجهز به اینترنت پرسرعت است.

اشتراک این خبر در :