تکمیل باغ موزه دفاع مقدس نیازمند استفاده از ظرفیت مردمی

سردار ملکی میرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: برنامه استفاده از ظرفیت مردمی برای تکمیل باغ‌ موزه دفاع مقدس تدوین شد و در حال فعالیت است.

عبدالله ملکی هدف از ایجاد باغ ‌موزه دفاع مقدس در کشور را حفظ فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و نیز آموزش دفاع از سرزمین به نسل‌های آینده عنوان کرد و گفت: در ایجاد باغ موزه دفاع مقدس مازندران تلاش داریم نسل نو با اقدامات انجام شده رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

وی،  با اشاره به اقدامات موثر مردم مازندران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: مردم مازندران از نظر نیرویی و مالی، جنگ را پشتیبانی می‌کردند.

ملکی با اشاره به زمان کلنگ‌زنی پروژه باغ موزه دفاع مقدس در مازندران از سال87، گفت: با وجود اقدامات انجام شده 20 درصد از برنامه‌های صورت گرفته برای تکمیل این پروژه انجام شد و از برنامه زمان‌بندی تدوین شده برای ایجاد باغ ‌موزه عقب هستیم.

وی میزان مساحت در نظر گرفته شده برای احداث باغ موزه دفاع مقدس مازندران را بیش از 75 هکتار اعلام کرد و افزود: برای احداث و تکمیل این بنا نیاز به مساعدت مسئولان ارشد استانی و شهری داریم.

این مسئول با اشاره به اهمیت احداث این باغ موزه برای مازندران، برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت مردمی را نیز جزو برنامه‌های تدوین شده برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان عنوان کرد و بیان داشت: اخیرا ستاد پشتیبانی مالی درباغ موزه دفاع مقدس مازندران را تشکیل دادیم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به فراخوان مسابقه طراحی المان باغ موزه دفاع مقدس مازندران در سال 92، تصریح کرد: 78 اثر در دبیرخانه دریافت که سه اثر توسط هیئت داوران نظام مهندسی مازندران برگزیده شد.

اشتراک این خبر در :