خسارت 75 ميليارد توماني سيلاب به غرب مازندران
استاندار مازندران از خسارت 75 ميليارد توماني سيلاب به واحدهاي مسكوني ، تاسسيات زيربنايي و بخش كشاورزي در منطقه غرب استان خبر داد

استاندار مازندران كه از مناطق آسيب ديده بر اثر سيل و آب گرفتگي در شهرهاي نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد و رامسر بازديد كرده بود در گفتگو با خبرنگاران گفت: بارش قريب 200 ميليمتر باران در يك فرصت كوتاه در غرب مازندران بي سابقه بوده كه  خسارت هايي را به همراه داشته است.

دكتر ربيع فلاح با اشاره به اقدامات انجام شده براي مقابله با سيلاب، بيان داشت : به منظور مقابله با سيلاب  و كنترل آن تا كنون 50 ميليارد تومان در حوزه آبخيزداري به آب منطقه اي ، شهرداري و بنياد مسكن پرداخت شده است و اين روند ادامه خواهد داشت .
مقام عالي دولت در استان خسارت حوزه مسكوني، تاسسيات زيربنايي و بخش كشاورزي در منطقه غرب استان را تا اين لحظه 75 ميليارد تومان اعلام كرد و اظهار داشت: تعداد واحدهايي كه تا اين لحظه توسط بنياد مسكن برآورد خسارت شده، 762 واحد مسكوني است  و در جريان بارش اخير مجموعا 37 روستا دچار آبگرفتگي شدند.
وي به اعزم 39 تيم امدادي در قالب 195 نفر به اين مناطق خبر داد و عنوان نمود: تيم بيمه ايران براي پرداخت غرامت و تيم هاي دستگاه هاي حمايتي از جمله كميته امداد، بهزيستي و هلال احمر براي كمك و مساعدت در منطقه حاضرند و تيم بنياد مسكن نيز با استقرار در منطقه مشغول برآورد خسارت مي باشند.
استاندار مازندران در پايان با اشاره به اين كه بخش اعظم اين خسارات به دليل ساخت و ساز غير مجاز و احداث بنا در بستر رودخانه مي باشد، اظهار اميدواري نمود تا با همكاري همه مردم عزيز و آزاد سازي حريم رودخانه ها ديگر شاهد اينگونه حوادث در مازندران نباشيم.

اشتراک این خبر در :