ششمین نشست معاونان پژوهشی ، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور روز سه شنبه در تنکابن گشایش یافت.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در آغاز این نشست با اشاره به اهمیت نقش زمان و برنامه ریزی در بخش آموزش گفت: زمان شناسی و برنامه ریزی مناسب مهم ترین شاخصه در حوزه آموزش هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان  ارتقای دانش و اطلاعات آموزگاران با آموزش های توجیهی و دانش افزایی همراه با کارگاه های آموزشیاری و بررسی دستاوردهای برنامه ها و عملکردهای قبلی این مجموعه را از اهداف تشکیل این نشست عنوان کرد.

وی گفت : باید با بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف فعالیت های گذشته ، برنامه ریزی های آینده را تدوین کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش برگزاری جلسات توجیهی را یکی از مهم ترین برنامه های این نشست برشمرد و گفت : در قالب کارگاه در حوزه آموزش، مدیریت آموزشی و راهبردهای آموزشی برنامه های خوب و روزآمدی برای اشخاص تازه وارد در معاونت های پژوهشی و برنامه ریزی اجرا می شود.

وی بر ضرورت ارتقاء سطح آموزش و بهره گیری از فناوری های نوین تاکید کرد و افزود : با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور ، باید مدارس کشور هوشمند شوند و در این رابطه با همکاری وزارت ارتباطات، مدارسی در شهرستان ها به شبکه اینترنت ملی متصل شده اند.

محمدیان گفت : در این راستا علاوه بر بررسی دقیق آسیب شناسی در این حوزه از سوی کارشناسان وزارت آموزش و پرورش با اقدامات پژوهشی و مطالعات کارشناسی به دنبال ارتقاء محتوای آموزش در این بخش نیز هستیم.

وی بر اهمیت نقش معاونت های پژوهشی و برنامه ریزی ادارات کل آموزش پرورش استان های کشور تاکید کرد و افزود : معاونت پژوهشی یک سازمان کوچک پژوهشی و برنامه ریزی در استان است که با توجه به سیاست های جدید اتخاذ شده از سوی وزارتخانه ، باید درجهت ارتقای سطح مشارکت های مردمی گام بردارد و برای تحقق این امر هم نیازمند تفویض اختیارات به معاونت های استانی هستیم تا برنامه ریزی ها با توجه به نیاز سنجی مناطق و منطبق بر سند توسعه مناسب تر اجرا شود.

اشتراک این خبر در :