مدیرکل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در همایش خیرین کتابخانه ساز شهرستان چالوس، خواستار بهره مندی گسترده تر از حضور خیرین در کتابخانه سازی و ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی شد.

دکتر ابراهیم شمشیری  در این همایش، تامین هزینه های جاری و عمرانی کتابخانه های عمومی را از 3 بخش دولتی، نیم درصد شهرداری ها و کمک های مردمی و خیرین عنوان نمود و اظهار داشت: خیرین سهم مهمی در انجام رسالت فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی داشته و خواهند داشت.

وی افزود: هم اکنون بیش از نیمی از موارد اهدای زمین و تامین هزینه های جاری و عمرانی کتابخانه های عمومی با کمک های مردمی انجام می شود و این ظرفیت قابلیت افزایش نیز دارد و باید گسترده تر دنبال شود.

شمشیری با بیان اینکه باید به سمت غنی تر شدن منابع کتابخانه ای گام برداریم، اذعان نمود: اهدای کتاب باید جایگاه ویژه ای در امور خیرین پیدا کند تا عموم مردم در غنی تر شدن منابع کتابخانه های عمومی حتی با اهدای یک کتاب نقش آفرینی کنند.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی درست از طریق رسانه ها جهت ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی نیز در این همایش، حضور خیرین در عرصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مایه دلگرمی مسئولین در برنامه ریزی ها و فعالیت های فرهنگی دانست.

عبدالحسین باقری   با اشاره به تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در بیشتر شهرهای مازندران، کمک های مردمی صورت گرفته در یکسال گذشته را بیش از حد انتظار توصیف نمود و اهدای زمین و اهدای کتاب را مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه عنوان داشت.

 

اشتراک این خبر در :