در نشست مشترک بین مدیران ثبت اسناد و املاک و مدیریت امور اراضی مازندران مقرر  شد با همکاری دو مجموعه نقشه های کاداستر اراضی کشاورزی استان تهیه شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران ، طی سخنانی بحث جانمایی نقشه های کاداستر و تکمیل بانک جامع املاک را یکی از مهمترین موضوعات کاری استان دانست که همه دستگاههای اجرایی برای تکمیل بانک جامع املاک باید همکاری کند.

عبدی کمیشانی  با اشاره به اجرای برنامه پنج ساله توسعه تصریح کرد : طبق این برنامه سازمان ثبت مکلف است با همکاری دستگاههای اجرایی استان که متولی اراضی می باشند نقشه اراضی تحت تولیت خود را  تهیه نمایند و جهت دریافت سند مالکیت اقدام کنند تا با اجرای این کار از تعرض و دست اندازی به این اراضی و صدور سند معارض جلوگیری بعمل آید.

وی اذعان داشت: تهیه نقشه جهت جانمایی در بانک جامع املاک و کاداستر وظیفه دستگاههای اجرایی استان بوده و نقشه های تهیه شده باید utm   دربسته بیضوی WGS 84  باشند و دستگاههای اداری  محدوده اراضی و املاک خود را نیز به ثبت اعلام نمایند.

مهندس حسین پور سرپرست مدیریت امور اراضي استان  نیز ضمن اشاره به اهمیت بهره وری بخش کشاورزی و فوايد سنددار کردن اراضي کشاورزي افزود:با توجه به قوانین صدور سند مالکیت برای زمین های کشاورزی خواستار تجمیع این اراضی در استان شدو پیشنهاد نمود تا سازو کار توافق بین کشاورزان جهت گرفتن سند مالکیت مشاعی پیگیری شود.

اشتراک این خبر در :