سیل ، باران شدید و طغیان رودخانه ها در غرب مازندران که از نیمه شب گذشته آغاز شده است جان یک نفر را گرفت و موجب بروز خسارات فراوانی به هم استانی های غرب مازندران وارد ساخت .

کیاپرس : در شهرستان عباس آباد باران سیل آسا سقف برخی خانه ها را تخریب کرد و موجب آسیب دیدگی 6 نفر شد و مدارس اسن شهرستان نیز امروز تعطیل اعلام شد .

از سلمانشهر هم خبر رسید که راه مواصلاتی روستایی بسیاری از روستاها مسدود شده و هنوز اکیپ های راهداری به سراغ این راهها نرفته اند .

فرماندار عباس آباد هم از خسارت 30 تا85 درصدی بیش از30 روستای این شهرستان خبر داد .

خسارات در نوشهر در حال ارزیابی است

فرماندار نوشهر گفت : متاسفانه بر اثر این بارندگی برخی منازل مسکونی در روستاهای نوشهر دچار آبگرفتگی شدند و موجب بروز مشکلاتی برای روستائیان شده است.

قمی اویلی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق نوشهر نیز به علت بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی شدید منع تردد در آن مناطق را شاهد هستیم.

نماینده عالی دولت در نوشهر با بیان اینکه هنوز از میزان خسارات وارده آمار دقیقی به دست نیامده است، بیان کرد: تمامی مدارس شهرستان نوشهر امروز تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مدیران نوشهر بر حل مشکل به وجود آمده ناشی از بارندگی‌های شب گذشته در سطح شهرستان نوشهر است به طوری که از نیمه‌های شب گذشته تاکنون تلاش‌های دستگاه‌های این شهرستان ادامه دارد.

عباسه نور غرق در آب

سیل شب گذشته در روستای عباسه شهرستان نور موجب آبگرفتگی منازل اهالی این روستا شده است.

در حال حاضر تردد برای اهالی این روستا به دلیل آبگرفتگی با مشکل انجام می‌گیرد و اهالی روستا در حال تخلیه آب از منازل خود هستند.

انتقاد خانواده ها از اطلاع رسانی دیرهنگام آموزش و پرورش مازندران

در حالی که باراش سیل آسای غر ب استان از شب گذشته شروع شده و براحتی وضعیت صبح امروز قابل پیش بینی بود اما آموزش و پرورش مازندران در اقدامی سئوال برانگیز و دیر هنگام اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی مدارس را به تاخیر انداخت !

تاخیر چند ساعته در اطلاع رسانی از تعطیلی مدارس موجب شد تا بسیاری از خانواده ها که از تعطیلی مدارس فرزندان خود بی خبر بودند با مشکلات فراوان به محل تحصیل دانش اموزان خود مراجعه و با درهای بسته مواجه شدند .

یکی از والدین دانش آموزان به خبرنگار شمال نیوز گفت : متاسفانه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اطلاع رسانی دیرهنگام خود دردسرهایی را برای خانواده ها ایجاد کرد و این کم کاری قابل چشم پ.شی نیست.

وی از مدیران آموزش و پرورش استان سئوال کرد : آیا واقعا با توجه به شرایط بارش ها که از شب گذشته صورت گرفت نمی توانستید با اطلاع رسانی از طربق صداوسیما یچه های مردم را به مدارس تعطیل شده نکشانید ؟

مدیر یکی از مدارس غزب استان هم با انتقاد از اطلاع رسانی دیرهنگام آموزش و پرورش مازندران و در مواجه با والدینی که با دشواری و عبور از خیابان های آبگرفته فرزنداننشان را به مدرسه آوردند اظهار داشت : من واقعا شرمنده خانواده ها شدم . در حالی که اگر اطلاع رسانی بموقع صورت می گرفت خانواده ها فرزندان خود را با این شرایط جوی به مدارس نمی آوردند .

تماس خبرنگار شمال نیوز برای گفتگو با مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تا این لحظه بی نتیجه ماند/ شمال نیوز

اشتراک این خبر در :