کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که مسئولیت مذاکرات هسته‌ای با ایران را تا زمان دستیابی به توافق و حتی در صورت اتمام ضرب الاجل ماه نوامبر (آذر ماه) برعهده خواهد داشت.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از لوگزامبورگ، دوره پنج ساله اشتون به عنوان مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان ماه جاری به اتمام می رسد.

وی پیشتر گفته بود که تا 24 نوامبر (3 آذر ماه) زمان پایان ضرب الاجل دستیابی به توافق بلند مدت هسته ای با ایران، به عنوان مذاکره کننده هسته ای ایفای نقش خواهد کرد.

اشتون در حاشیه نشست روز جاری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص ادامه مسوولیتش در مذاکرات هسته ای با ایران اظهار داشت: از من خواسته شده است تا بار مسوولیت این کار را تا پایان بر عهده داشته باشم.

اشتون که شهروند انگلیسی است، در مذاکرات هسته ای به نمایندگی از گروه 1+5، با هیات ایرانی در مورد مساله هسته ای مذاکره می کند.

هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای روزهای 22 تا 24 مهر ماه (14 تا 16 اکتبر) با محوریت دیدار با هیات آمریکایی در سطوح سیاسی و کارشناسی برگزار شد و طرفین بر سر موضوعات باقیمانده همچون میزان غنی سازی اورانیوم ، تحریم ها و طول مدت زمان توافق جامع بحث و مذاکره کردند.

دور تازه ای از مذاکرات کارشناسی نیز قرار است اواخر هفته جاری میان نمایندگان ایران و 1+5 در وین ادامه یابد.

اشتراک این خبر در :