رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دستگاه قضا از باب تکلیف و وظیفه در خدمت وقف و موقوفات است.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد عصر امروز در ششمین جلسه شورای اداری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران که در محل این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه دستگاه قضا وظیفه خود می‌داند در خدمت مردم باشد، افزود: دستگاه قضا همیشه در راستای مباحث اسلامی و قانون اساسی به قضاوت می‌پردازد.

وی، مبحث وقف را یکی از مباحث گسترده و مهم در جوامع اسلامی دانست و گفت: وقف در دین و قانون ما از جایگاه مهم و با ارزشی برخوردار است.

تقوی‌فرد با تأکید بر اینکه نباید با غفلت و بی‌توجهی از کنار مسئله وقف عبور کنیم، اظهار داشت: همکاران قضایی ما با دقت و ظرافت خاصی به مسئله وقف می‌پردازند تا خدای ناکرده حق و حقوق موقوفات ضایع نشود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا از باب تکلیف و وظیفه در خدمت وقف و موقوفات است، افزود: دفاع از حق و حقوق موقوفات و جلوگیری از موقوفه‌خواری را از وظیفه و تکالیف اصلی دستگاه قضا می‌دانیم.

این مسئول تصریح کرد: دید ما نسبت به احیای موقوفات این است که مردم را از این تکلیف الهی نجات دهیم و امیدواریم مردم در این امر با دستگاه قضا و مجموعه اوقاف مازندران همکاری و تعامل داشته باشند.

تقوی‌فرد دستگاه قضا را پشتیبان موقوفات دانست و اظهار داشت: احیا و زنده نگه داشتن موقوفات کمتر از وقف نیست و امیدواریم همه مردم و مسئولان در امر احیا و زنده نگه داشتن سنت حسنه وقف سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران ارشد استانی وجود دارد، افزود: دستگاه قضا و اوقاف زیر نظر مقام معظم رهبری در حال خدمت به نظام، مردم و اسلام است.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه مجموعه اوقاف مازندران از فرصت پیش آمده که در خدمت اسلام و موقوفات هستند باید بیشترین بهره را ببرند، اظهار داشت: بی‌توجهی و غفلت نباید در مجموعه اوقاف مازندران و در تمامی زندگی انسان‌ها باشد.

اشتراک این خبر در :