32 قصه گو در جشنواره قطه گویی كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان  استان مازندران به رقابت پرداختند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در هفدهمین جشنواره قصه گویی استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری گفت: قصه واسطه موثری در ذهن کودکان است که همواره مورد علاقه کودکان نوجوانان و حتی بزرگسالان بوده است و نقش مهمی در بیان مسائل تربیتی و آموزشی به مخاطب را دارد.

قاسم عزیز زاده گرجی  هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی و فراهم کردن زمینه های لازم برای تبادل تجربه بین قصه گویان، شرکت کنندگان، مربیان کانون و علاقه مندان به قصه و قصه گوئی برشمرد.

وی مخاطبین این جشنواره را گروه سنی الف، ب ، ج ، ه ، و اولیا تربیتی و خانواده ها برشمرد و افزود: شرایط سنی قصه گویان بالای 19 سال تعیین شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اظهار داشت: با توجه به آزادبودن موضوع قصه ها و محورهای موضوعی، قصه گوها می توانند قصه هایی با درون مایه آموزشی، تربیتی و گرایشهای مذهبی، علمی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگ بومی و محلی با شیوه های مناسب را ارائه کنند.

وی در خصوص ارسال آثار به جشنواره گفت: آثار مرداد ماه از سراسر استان و مراکز فرهنگی هنری ارسال شد که تعداد 100 اثر قصه در قالب لوح فشرده به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و پس از انجام مرحله اول داوری 32 قصه به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی در ادامه  تصریح کرد: در این جشنواره 3 گروه از داوران بزرگسال، کودک و نوجوان حضور دارند تا 32 قصه ای که به طور زنده اجرا می شود را داوری کنند.

گرجی در بخش دیگر خاطرنشان کرد: از بین این تعداد 20 قصه انتخاب و به مرحله کشوری  که در دی ماه برگزار می شود راه می یابند و با قصه گویان برتر سایر استانها و در بخش بین الملل با سایر کشورها به رقابت می پردازند.

اشتراک این خبر در :