ورزشكاران مازندران سرآمد ورزش كشورند

 استاندار مازندران در آیین تجلیل از مدال آوران و ورزشکاران بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی با اعلام این که ورزش حرفه ای نباید صرفا نگاهش به درآمد و نافی اخلاق باشد، تصريح كرد: باید تلاش کنیم فرهنگ پهلوانی در کنار فرهنگ قهرمانی نهادینه شود.

 ربیع فلاح جلودار، موفقیت های ورزشکاران مازنی در این مسابقات را افتخاري براي مازندران دانست و خاطر نشان كرد: مازندران از استان های سطح اول کشور در نخبه پروری است.

وی، اظهار داشت: تربیت بدنی مکمل تربیت معنوي و اخلاقی است و در اولویت برنامه هاي مدیریت استان و کشور برای تعالی نشاط قرار دارد.

فلاح با اشاره به این که معتقدیم عقل سالم در بدن سالم است، بيان داشت: فرهنگ موجب تعالی اخلاقي مي شود  و لازم است در راستاي ترويج فرهنگ پهلواني در ورزش برنامه هاي جدي تري تدوين و اجرا شود.

استاندار مازندران با بیان این که ورزش تقويت كننده فضاي صلح و دوستی در دنیا است، ياد آور شد: ایران اسلامی به یمن شهدا و ایثارگران جزو جزیره امن در جهان تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه میادین ورزشی دنیا باید به اماکن صلح و دوستی تبدیل شود، گفت: احترام به فرهنگ ها از اهداف تشکیل مسابقات بین المللی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ورزش قهرمانی ویترین و تابلوی ورزش پهلوانی است، ابراز نمود: ورزش حرفه ای نیز می تواند مشوق خوبی در امر توسعه ورزشی باشد.

فلاح با اشاره به اینکه یکی از موارد توسعه در کشورها، توسعه ورزشی است، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته بیش از 40 درصد مردم به شکل طبیعی روزانه ورزش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ورزش باید از پیش نیازهای فعالیت های فرهنگی کشور باشد، گفت: فعالیت های ورزشی در مازندران باید به صورت فرهنگ غالب تداوم یابد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تقویت ورزش بانوان در عرصه های بین المللی سبب توفیقات بزرگی است، افزود: از دامان دختران ورزشکار، فرزندان سالم به جامعه معرفی می شود.

فلاح با بیان اینکه ورزشکاران مازندران گل سرسبد ورزشکاران کشور هستند، از انعکاس مناسب رسانه ها در پوشش اخبار مدال آوری ورزشکاران مازنی در مسابقات کره جنوبی تقدیر کرد و خاطر نشان ساخت: كسب شانزده مدال مسابقات آسيايي، بيانگر ظرفيت هاي بالاي ورزش مازندران است.

وی با اعلام این که ورزشکاران مدال آور لحظات سختی را در اردوی تیم ملی داشتند، گفت: جامعه باید قدردان افتخارآفرینی ورزشکاران و دوستدار صمیمی آنان باشد.

استاندار مازندران با تاکید بر تکریم از خانواده‌های مدال آوران ورزشی، افزود: موفقیت های مدال آوران موجبات دلگرمی جامعه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به این که واحدهای صنعتی باید حمایت خود از ورزشکاران را مضاعف کنند، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد جذب حمایت های مالی سرمایه گذاران بخش خصوصی از ورزش مازندران باشیم.

در این مراسم از 16 مدال آور و ورزشکاران، داوران، مربیان و سرپرستان بازی های آسیایی 2014 اینچئون تقدیر شد.

اشتراک این خبر در :