خبرگزاری فارس: باغداران در برداشت پرتقال عجله نکنند/آغاز برداشت پرتقال از نیمه دوم آبان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز برداشت پرتقال از نیمه دوم آبان ماه امسال، گفت: باغداران در برداشت پرتقال عجله نکنند.

دلاور حیدرپور  در گفت‌وگو با  فارس درباره خرید توافقی برنج طارم محلی و پرمحصول مازندران، اظهار داشت: با توجه به نوسانات قیمت این محصول در بازار دولت اقدام به خرید توافقی برنج کرده‌ است.

وی با اشاره به آغاز خرید توافقی برنج طارم محلی از 25 شهریور ماه امسال با قیمت 59 هزار ریال، بیان‌داشت: با خرید توافقی برنج مازندران بازار برنج رونق پیدا کرده و حداقل انتظارات کشاورزان برآورده شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر تقویت شکل‌های فعال بخش کشاورزی، به خرید توافقی برنج، اظهارداشت: تاکنون بیش از 11 هزار تن انواع برنج از کشاورزان استان خریداری شده‌ است.

حیدرپور با اشاره به حضور کارشناسان خبره در مراکز خرید توافقی برنج، تصریح کرد: در صورتی‌ که برنج مخلوط باشد و یا اینکه بیش از 15 درصد خرد داشته‌ باشد محصول برگشت‌ داده‌ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت کلزا، گندم و جو را در پیش داریم، گفت: بحث بذر و سموم به میزان کافی پیش‌بینی شده که امیدواریم کشاورزان با رعایت توصیه‌های فنی کشت خوبی داشته‌ باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه باغداران در برداشت پرتقال عجله نکنند، به باغداران توصیه کرد با توجه به اینکه پرتقال از لحاظ فیزیولوژیک به‌صورت کامل رشد نکرده از نیمه دوم آبان ماه امسال نسبت به برداشت محصول خود اقدام کنند.

حیدرپور افزود: در صورتی‌که الان به برداشت پرتقال اقدام کنند از نظر کیفیت و وزنی ضرر می‌کنند و باید با برداشت به‌موقع نقصان بار را جبران کنند.

وی یادآور شد: همچنین باغداران با توجه به وجود دلالان در بازار در فروش محصول دقت و توجه لازم را داشته‌ باشند.

اشتراک این خبر در :