شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری و زیر نویس اعلام کرد؛ سرنا شیم خبرنگار این شبکه در نزدیکی مرز بین ترکیه و سوریه کشته شده است.

به گزارش «تابناک»؛ رسانه‌های ترکیه‌ای روز یکشنبه اعلام کردند «سرنا شیم» خبرنگار شبکه انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی در یک سانحه رانندگی در این کشور جان خود را از دست داده است. اما با توجه به اینکه در چند روز اخیر مقامات اطلاعاتی ترکیه این خبرنگار را به جاسوسی متهم کرده بودند؛ مرگ وی بسیار مشکوک است.

خبرنگار شبکه«پرس تی وی»در نزدیکی مرز بین ترکیه و سوریه کشته شد

مقامات اطلاعاتی ترکیه هفته گذشته خانم شیم را به جاسوسی برای مخالفان دولت متهم کرده بودند. شبکه پرس‌تی‌وی دلیل این اتهام‌زنی را گزارش‌های وی از مواضع دولت ترکیه در قبال تحولات شهر کردنشین کوبانی اعلام کرده بود.

“حمیدرضا عمادی” مدیر اتاق خبر پرس تی‌وی نیز با اشاره به اقدام اخیر ترکیه مبنی بر متهم کردن خبرنگار این رسانه به اتهام جاسوسی اظهار داشته بود: به محض اطلاع از این خبر با خانم “سرناشیم” صحبت کردم و وی بیان کرد که زمانی که برای تهیه خبر، هتل محل اقامت خود را ترک کرده، افرادی که به گفته وی ماموران امنیتی ترکیه بودند به محل اقامت او مراجعه و راجع به وی سوالاتی کرده‌اند و وقتی که به ماموران امنیتی اعلام می‌شود که خانم سرناشیم فقط یک خبرنگار است، آن‌ها ادعا می‌کنند که وی جاسوس است و باید به محض رویت این خانم حضور وی را به ماموران امنیتی اطلاع دهند.

عمادی همچنین تصریح کرده بود : به گفته خانم سرناشیم ماموران امنیتی به چندین هتل دیگر برای جستجوی وی مراجعه می‌کنند و این خبرنگار این موضوع را در یک ارتباط زنده با شبکه پرس تی‌وی اعلام کرده که احتمال می‌رود دلیل این اتهام پوشش اخبار مربوط به موضع ترکیه در قبال تروریست‌های داعش در کوبانی و مناطق اطراف آن بوده باشد.

همچنین خانم شیم هم در پاسخ به این اتهام گفته بود که او از معدود خبرنگارانی است که به گزارش‌هایی در مورد سفر تروریست‌ها از خاک ترکیه به سوریه دست یافته و تصاویری هم از انتقال تروریست‌ها توسط کامیون‌های سازمان تأمین غذا و دیگر نهادهای غیردولتی از ترکیه به سوریه، دریافت کرده است.

وی همچنین از اتهام خود ابراز تعجب کرده و گفته بود: «من چیزی برای مخفی کردن ندارم و هرگز غیر از شغل خود، کار دیگری انجام نداده‌ام».

اشتراک این خبر در :