شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به منظور تحقق بندهای دو و سه سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر عدالت محوری در جهت تداوم خدمت و ارتقاء منابع انسانی و بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی،به استناد ماده (44) و ماده (116) مدیریت خدمات کشوری و با هدف استقرار نظام سنجش عمومی همچنین در راستای فراهم آوردن بستر اجرایی مناسب برای تحقق عدالت استخدامی و فضای رقابتی افزایش اعتبار نتایج آزمون‌های استخدامی، کاهش هزینه برگزاری آزمون‌ها، افزایش رضایتمندی داوطلبان و تنوع انتخاب برای آنان، دستور‌العمل جدید نحوه‌ی برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد.

در ادامه تعدادی از مفاد این بخشنامه آمده است:

بنابر دستورالعمل جدید استخدام در دستگاه‌های استخدامی براساس مجوزهای صادره توسط معاونت توسعه و از میان داوطلبان واجد شرایط که نمرات لازم را در امتحان مشترک و مصاحبه استخدامی براساس ضوابط این دستورالعمل کسب کرده باشند و از نظر گزینش اخلاقی-عقیدتی واجد شرایط باشند با تایید معاونت توسعه تشخیص داده می‌شوند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به برنامه نیروی انسانی اقدام کرده و نیازهای استخدامی خود را طبق برنامه‌ی اعلام شده تعیین و برای اخذ سهم استخدامی از معاونت توسعه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه اقدام کنند.

دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تا درخواست مجوزهای رسمی خود را با رعایت مواردی از قبیل تبیین ضرورت نیاز استخدامی، تامین اعتبار لازم برای استخدام‌های پیشنهادی برای بودجه سنواتی، وجود ساختار ساختمانی مصوب و رعایت الزامات، احکام و سیاست‌های قانونی مصوب به معاونت توسعه ارسال کنند. این معاونت نیز پس از بررسی نسبت به تایید و عدم مجوز درخواستی اقدام و نتیجه را به دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌کند.

بنابر دستورالعمل اخیر، به منظور جذب نیروی انسانی از محل جذب نیروی استخدامی باید متن آگهی استخدام پیشنهادی برای تایید و اخذ مجوز نشر به معاونت توسعه ارسال شود.

در ماده دیگری آمده است که دستگاه‌های اجرایی باید نسخه‌ای از آگهی استخدامی تایید شده توسط معاونت توسعه را حداقل 45 روز قبل از زمان برگزاری امتحان مشترک به موسسه مجری جهت درج در دفترچه امتحان مشترک و انتشار عمومی ارسال کنند.

بر این اساس از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل امتحان استخدام برای دستگاه‌های اجرایی که دارای مجوز استخدامی و مجوز انتشار آگهی استخدام هستند به صورت امتحان مشترک فراگیر حداکثر دو بار در سال در ماه‌های اردیبهشت و آبان‌ماه با راهبری و نظارت معاونت توسعه و توسط موسسه مجری برگزار می‌شود.

از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، بخشنامه قبل مورخ 1388.9.8 لغو و جذب و استخدام افراد به صورت رسمی و پیمانی از محل مجوزهای استخدامی تنها بر اساس این دستورالعمل انجام می‌شود.

اشتراک این خبر در :