مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازتندران از برگزاری همایش مدیریت و توسعه گردشگری ورزشی در مازندران خبر داد .بزرگنیا

دکتر دلاور بزرگ نیا در نخستین جلسه همایش مدیریت و توسعه گردشگری ورزشی که با حضور اساتید دانشگاه مازندران در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران برگزار شده بود افزود:این همایش در بهار سال آینده و با همکاری جدی دانشگاه مازندران،دیگر دستگاه های مربوطه  و حضور پر رنگ بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

وی از دانشگاه مازندران به عنوان مسئول کمیته علمی این همایش نام برد و ابراز داشت:امیدوارم نتیجه این همایش به تدوین دیباچه ای از مطالعات استراتژیک در گردشگری ورزشی ختم شود.

وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه در انجام پروژه ها موجب می شود تا روند انجام پروژه  با پشتوانه علمی پیش رود افزود:گردشگری ورزشی  از جمله ظرفیت های استان است که تاکنون مغفول مانده است.

مدیر کل میراث فرهنگی با بیان این مطلب که مازندران دارای ظرفیت های بیشماری است که از هر یک می توان برای توسعه رشته های مختلف گردشگری کمک گرفت ابراز داشت:گردشگری سلامت را می توان با گردشگری ورزشی گره زد و بخشی از تندرستی و دوران نقاهت مربوط به ورزشکاران را  در دوران آسیب دیدگی در مازندران برنلمه ریزی کرد.

بزرگ نیا گفت:کشورهای عربی خواهان پکیج های آماده برای توریسم ورزشی هستند اما واقعا این ظرفیت وجود ندارد و به برنامه ها و استراتژی های مدونی نیازمندیم تا پکیج های مختلفی در این زمینه تدوین گردد /

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته به ایگونه فعالیت ها به عنوان یک درآمد جدی نگاه می شود گفت:برپایی چشنواره های مختلف ورزشی بازی های بومی و محلی و مسابقات منطقه ای و ثبت نام در سایت برای شرکت در برنامه های کوهنوردی و ماهیگیری در همه جای دنیا مرسوم است اما در ایران هنوز برنامه ریزی های بیشتری نیازمندیم.

شایان ذکر است تدوین شورای سیاست گذاری،کمیته های مختلف همایش مدیریت و توسعه گردشگری ورزشی به جلسه بعدی  موکول شد.

اشتراک این خبر در :