رئیس هیئت مدیره كانون كارگران بازنشسته مازندران:

فراکسیون کارگری و بازنشستگی در مازندران راه اندازی می شود

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران از راه اندای فراکسیون کارگری و بازنشستگی در شوراهای شهرهای مازندران به مرکزیت شورای شهر قائمشهر خبر داد و اظهار داشت: این فراکسیون به منظور پیگیری و استیفای حقوق بازنشستگان ایجاد می شود.

به گزارش کیاپرس، نصراله دریابیگی در نشستی با خبرنگاران ضمن اشاره به وجود 120 هزار بازنشسته در این استان گفت: از این تعداد 72 هزار نفر کارگران بازنشسته ، 17 هزار نفر مستمری بگیر و مابقی نیز از کار افتاده هستند.

وی، متوسط حقوق کارگران را کمتر از 700 هزار تومان دانست و افزود: شورای عالی کار و شورای عالی تامین اجتماعی در پرداخت حقوق ملاک هایی را برای رفاه حال مستمری بگیران و بازنشستگان در نظر گرفتند که متاسفانه نسبت به آن بی توجهی می شود.

دریابیگی، با بیان اینکه مشکلات کارگران بازنشسته بار‌ها به گوش مسئولین رساندیم، تصریح کرد: در نظام اسلامی نباید شرایط به گونه‌ای باشد که روز به روز فقرا فقیر‌تر شوند .

رئیس هیئت مدیره كانون كارگران بازنشسته مازندران ادامه داد: بسیاری از کارگران بازنشسته در سالهای اخیر مورد کم لطفی قرار گرفته و از بسترهای حمایتی بی‌بهره مانده‌اند.

دریابیگی، ضمن انتقاد از عملكرد شركت بیمه دی در مازندران نسبت به مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: با بیمه دی برای بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته قرارداد 34 میلیارد تومانی داشتیم که تا ریال آخر تسویه حساب کردیم اما اکنون هشت ماه بعد از اتمام قرارداد، بیمه دی بابت بیمه عمر، بیمارستانی و پاراکلینیکی یک میلیارد و 500 میلیون تومان به کانون بازنشستگان بدهکار است و پرداخت نمی‌کند.

وی بر همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته تاکید کرد وافزود: تامین اجتماعی تاکنون همسان سازی را به بهانه کسری بودجه به تعویق انداخته و از دولت خواسته تا بودجه مستمری بازنشستگان را برای اجرای این قانون تامین کند اما مستمری پرسنل خود را از محل منابع این سازمان همسان سازی کرده است.

اشتراک این خبر در :