هفتاد و هشمین جلسه شورای شهر ساری عصر چهارشنبه با حضور آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، عبوری شهردار ساری، واحدی فرماندار ساری و اعضای شورای شهر بصورت علنی برگزار شد.

علیجان شمشیربند در ابتدای جلسه با بیان اینکه ساری می تواند بعنوان یک مرکز مهم گردشگری مطرح شود گفت: افزایش تفرجگا ها و مراکز گردشگری می تواند به اشتغالزایی نیز کمک کند.

رییس شورای شهر ساری در ادامه به گره خوردن برخی کارها در ساری اشاره کرد و افزود: خروج پادگان از مرکز شهر سالهای متمادی موضوع گفتمان مدیران شهری و استانی بوده و وعده هایی داده نشده که هنوز عملی نشده است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این مسئله فراتر از یک پروژه شهری و حتی استانی بوده و با دستور مدیران استانی قابل حل نیست بلکه پیگیری آن توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان را می طلبد.

عدم درآمد پایدار مهمترین مشکل شهرداری

علی اکبر ذلیکانی در این جلسه، نداشتن درآمد پایدار را مهمترین مشکل شهرداری ها دانست و گفت: اشکال کار در بودجه سرانه دولت است که به بخش خصوصی و حتی تعاونی ها توجه می شود اما به شهرداری ها بعنوان نهاد عمومی غیردولتی در ایجاد اشتغال هیچ توجهی نمی شود.

لزوم بررسی بیشتر گردشگری در استان

پیری اظهار داشت: باتوجه به وضعیت صنعت در مازندران و عدم سیاست گذاری درست در حوزه کشاورزی، پرداختن به موضوع گردشگری بایستی با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در تبیین مطالبات مردم خیلی موفق نبودیم افزود: ازجمله علل توسعه یافتگی مراکز استان ها موفقیت در جهت دادن به گردشگری و اولویت بندی آنهاست.

چرا در دولت جدید ساروی ها سهمی در مدیریت استان ندارند؟

سعید نجاریان ضمن انتقاد از کم کاری برخی دستگاه های دولتی ابراز داشت: برخی دستگاه های اجرایی شهر ساری با کم کاری در انجام وظایف شان درقبال مردم و وظایف شان را به شهرداری و شورا واگذار می کنند.

عضو شورای شهر ساری در ادامه ضمن انتقاد از سهم کمرنگ مدیران ساروی در استان گفت: سهم مدیران ساروی در استان روز به روز رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه این مسئله یک سوال بی جوابی برای مردم ساری است، اظهار کرد: با وجود این همه نیروهای نخبه ساروی چرا در دولت جدید ساروی ها سهمی در مدیریت استان ندارند؟

اجرای پروژه های شهری با تخصیص 50 درصد بودجه

فرماندار مرکز استان نیز در این جلسه اظهار داشت: طي سالهاي قبل پروژه هايي در ساري وجود داشت كه مسكوت مانده بود که با اهتمام دولت تدبير و اميد، بارقه اميد در مردم ایجاد شده است .

جواد واحدی افزود: اكنون پروژه هاي شهري با ۵۰ درصد تخصيص بودجه در حال اجراست كه در ۱۰ سال گذشته اين رقم بي سابقه بوده است.

وی ادامه داد: تخصيص اعتبار پروژه هاي سفر دولت قبل را هم پيگير هستيم و براي تحقق آنها از تعريف هرگونه پروژه جديد خودداري كرديم.

فرماندار مركز استان تصریح کرد: برخی پروژه ها ماهیت ملی دارند که با پیگیری نمایندگان مردم در خانه ملت در حال پیگیری هستند.

نه زودخواه باشيم نه زياده خواه ؛ یک نماینده به تنهایی نمی تواند برای بیکاری کاری کند !

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه علنی شورای شهر ساری با بيان اينكه مسئله زاد و بوم در تمام دنيا اهميت دارد اظهار داشت: براي ارتقاء شاخصه هاي توسعه ساري بايد از تمام فرصت ها و ظرفيت ها استفاده كرد و بنده اين را تكليف خود مي دانم كه اين شهر ، شهر بهار نارنج مي باشد افتخار مي كنم .

محمد دامادي گفت: اگر قرار است اشتغالی ایجاد شود یک پازل بزرگ کشوری می طلبد و قطعه مجلس و قطعه كوچكتر نماينده به تنهايي نمي تواند در اين راستا كاري كند اما دليل نمي شود برای رفع بیکاری هم نسل هایمان تلاش نکنیم.

وی با بیان اینکه رفع بیکاری اولین دغدغه ماست اذعان داشت: در ملاقات اخیر خود با رياست محترم جمهور ، دغدغه هايم درخصوص اشتغال جوانان را مطرح كردم و تاكيد نمودم كه مين بيكاري در حال تركيدن زيرپاي جوانان ماست .

دامادی تاكيد كرد: در حوزه اشتغال نه زودخواه باشيم نه زياده خواه چراکه این مسئله به سادگی حل نخواهد شد و به ایجاد زیرساخت های مختلف ، ثبات اقتصادي و عوامل گوناگون ديگري بستگي دارد كه تحقق آنها زمان بر است .

نماینده ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به مشکل قطعی گاز در سنوات گذشته گفت: پروژه انتقال گاز از خط لوله اصلي دامغان جهت تقويت گاز ساري در دست اجراست.

وي با بیان اینکه فرودگاه ساری در زمان مرحوم پدرم با یک پرواز ساری تهران آغازبکار کرد افزود: در تلاش هستیم مبنی بر اینکه بتوانیم زائرين خارجي مشهد را در ساري بنشانيم تا مهمان ما باشند چون كاري در راستاي توسعه اقتصادي محسوب مي شود .

وحدت را رعایت کنید

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه ساری از سال 1306 دارای شهرداری شد، خطاب اعضای شورا گفت: شورا سکوی پرش شماست و در اینجا شخصیت و وزن شما مشخص می شود.

آیت الله نورالله طبرسی با بیان اینکه اعضای شورا مستقیما از سوی مردم انتخاب می شوند خطاب به آنان افزود: هیچ خدمتی جز خدمت به مردم ندارید و لذا وحدت را رعایت کنید.

وی با اشاره به موضوع انتقال پادگان شهر ساری از مرکز شهر گفت: خیلی از نمایندگان از این مسئله برای رای گیری استفاده کردند اما هنوز هیچکدام آن را عملی نکرده اند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه از اعضای شورای شهر مرکز استان انتظار خدمت و وحدت داریم بیان کرد: مرکز استان خیلی عقب ماندگی دارد بگونه ای که بعد از 30 سال هنوز نتوانستیم جایگاه خود را پیدا کنیم.

وی عامل این عقب ماندگی را اختلافات دانست و اعلام کرد: کار زیربنایی در گذشته صورت نگرفته لذا هنوز نتوانستیم جایگاه معنوی خود را پیدا کنیم.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه برخی نمایندگان نوعا شهرگرا هستند و استان گرا نیستند خاطرنشان کرد: برخی نمی خواهند ساری مرکز استان ممتاز باشند و این خیانت و گناه اجتماعی است.

حاشیه ها:

نماینده ولی فقیه در مازندران، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس و فرماندار مرکز استان از میهمانان ویژه هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر ساری بودند.

رییس شورای شهر ساری گفت: از شجاعی هم برای حضور در این جلسه دعوت بعمل آمده بود که ظاهرا بدلیل اینکه در خارج از کشور هستند نتوانست حضور پیدا کند.

پیوندی و مدینه از غائبین این جلسه بودند.

نقیبی در آغاز جلسه، جلسه را ترک کرد و در دقایق پایانی وارد اتاق جلسه شد.

دامادی در پایان سخنانش با اشاره به برخی شایعات مبنی بر وجود برخی اختلافات بین نمایندگان گفت: هیچ اختلافی وجود ندارد ، همه در خدمت مردم هستیم.

نماینده مردم ساری در مجلس افزود: من نه مخالف دیدم و نه اختلاف؛ همه نوکر مردم هستیم و به نوکری مردم افتخار هم می کنیم.

آیت الله طبرسی در پايان ضمن اعلام آمادگي جهت پيگيري موضوع آزادسازي پادگان و بازگشايي مسير امامزاده عباس از تداوم اين جلسه نيز استقبال كرد و شمشيربندرئيس شوراي شهر را باني و هماهنگ كننده اين جلسه معرفي نمود .

جلسه علنی در ساعت 17:30 دقیقه به پایان رسید و ادامه جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شد.

اشتراک این خبر در :