عرصه جنگلي مازندران براي توسعه گردشگري و طبيعت گردي آماده شود

 

 

استاندار مازندران در همایش ملی مدیریت جنگل های شمال ایران در ساری افزود: البته پرونده های زیادی که احکام قلع و قمع و پس گیری عرصه های طبیعی آن صادر شده ،به شدت در حال اجرا است.

دکتر ربیع فلاح جلودار با اشاره به مصوبه ممنوعیت برداشت چوب از جنگل دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: از آنجاییکه با اجرای این مصوبه مجریان طرح های جنگل داری با مشکل جدی مواجه خواهند شد باید روش های علمی برداشت چوب را نهادینه کنیم.

وی، با بیان اینکه نگاه محض برداشت چوب از جنگل در اجرای طرح های بهره برداری باید تغییر کند و طبیعت گردی و استفاده از عرصه های طبیعی و جنگلی استان اولویت برنامه ها است،گفت:سالانه بیش از 25میلیون گردشگر وارد استان می شوند که می توان با اجرای طرح های طبیعت گردی ،به جای برداشت چوب غیر مجاز ،از جنگل بهره گرفت بايد همه تلاش كنيم تا عرصه جنگلي مازندران براي توسعه گردشگري و طبيعت گردي آماده شود

استاندار مازندران به احیاء و بازسازی جنگل های مخروبه استان مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تعاونی جنگل داری را باید تقویت و عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه بيشترين سطح جنگلهاي شمال در مازندران وجود دارد گفت : جنگل نشینان و حاشیه نشینان جنگل در روستا ها باید از خدمات عمومی دولت بهره مند شوند زيرا تمامی افراد جامعه برای دولت یکسان هستند و باید به آنان خدمات مطلوب ارایه کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه هر چند مدیریت ضعیف یک دهه اخیر بر عرصه های طبیعی به مراتب بهتر از مدیریت بر سواحل دریای خزر در استان بوده است، بیان داشت: امروز از ظرفیت و پتانسیل دریا و سواحل استان هیچ استفاده ای نمی شود و تمامی این عرصه ها را از دست داده ایم.

 

اشتراک این خبر در :