ضرورت ريشه يابي گرايش افراد و گروه ها به تكدي گري
مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، در جلسه ستاد ساماندهي متكديان استان، پرداختن به علل و ريشه يابي گرايش افراد و گروه ها به آسيب تكدي گري را از اولويت هاي اين حوزه برشمرد و خاطر نشان ساخت: كار فرهنگي جهت دار و اصولي در راستاي جهت بخشي به افكار عمومي و تهييج عزم عمومي به منظور مقابله با تكدي گري بايد صورت گيرد.

علي شادمان، با اشاره به اين كه تكدي گري از مظاهر زشت اجتماعي است و مبلمان شهري را نامطلوب جلوه مي دهد و از مردم، سلب آسايش مي كند، بيان داشت: بايد با كساني كه به صورت حرفه ای از عواطف پاک و احساسات مردم سوء استفاده می کنند، مقابله جدي صورت گيرد.

دبير ستاد ساماندهي متكديان استان، با اشاره به نقش خطیر رسانه ها در بسترسازی به منظور جمع آوری و ساماندهي متکدیان، ياد آور شد: اصحاب رسانه به ويژه رسانه ملي می توانند با اطلاع رسانی مناسب در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه تکدی گری گام های سازنده ای بردارند.

شادمان، مقابله جدي و همه جانبه با پديده تكدي گري را نيازمند برنامه يي اصولي و علمي دانست و اظهار داشت: از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد در اين راستا بايد به نحو مطلوب و بايسته بهره گيري نمود.

وي از افتتاح مركز نگهداري و ساماندهي متكديان در تنكابن به عنوان سومين مركز استاني تا يك ماه ديگر خبر داد و افزود: بايد در نگهداري بهينه ي اين مراكز از كمك هاي مردمي و خيرين بهره گرفت.

اشتراک این خبر در :