مدير كل كانون پرورش فكري مازندران در جلسه شوراي معاونين آموزش و پرورش از آغاز بكار دبيرخانه دائمي هفته ملي كودك در مازندران خبر داد.

قاسم عزيززاده گرجي دبا تشريح برنامه هاي  اين اداره كل در هفته ملي كودك افزود: پس از تشكيل دبيرخانه ستاد هفته ملي كودك در مرداد ماه، مكاتبات و پيگيري هاي اداراي با استانداري مازندران صورت پذيرفت تا جلسه اين ستاد با حضور دستگاه هاي مرتبط با اين حوزه در استانداري مازندران برگزار شود.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران ادامه داد: در نهايت جلسه ستاد هفته ملي كودك با حضور 14 دستگاه عضو با رياست معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و پيگيري مجدانه مدير كل دفتر امور اجتماعي برگزار شد تا ضمن تشريح اهداف مورد نظر و استماع نظرات و ديدگاه هاي ساير اعضا در جهت برگزاري موثر و هرچه دقيق تر برنامه هاي هفته ملي كودك اقدام صورت گيرد.

گرجي با تقدير از دستگاه هاي عضو ستاد بويژه صدا و سيماي مركز استان در پوشش موثر برنامه هاي هفته ملي كودك يادآور شد؛ امسال جشن هفته ملي كودك با شعار؛ “بادبادك اميد، شادي، دانش، آرامش” با  بيش از 250 برنامه از سوي دستگاه هاي عضو اين ستاد براي كودكان به اجرا درآمد كه نمونه آن نمايشگاه هفته ملي كودك در اداره كل كانون پرورش فكري مازندران است كه با حضور استاندار و مديران اجرايي استان افتتاح شد.

دبير ستاد هفته ملي كودك مازندران اظهار داشت: 21 غرفه اين نمايشگاه همچون؛ كاردستي خلاق، قصه گويي، غرفه كودكان غزه، نقاشي، بازي و سرگرمي، نجوم، نمايش فيلم، صنايع دستي مازندران، محيط زيست با نمايش حيوانات تاكسيدرمي بومي استان، غرفه بهزيستي، بهداشت با غرفه هاي دهان و دندان، تغذيه سالم و سلامت و نيز غرفه هايي ديگر همچون پخت نان و غذا هاي بومي استان و فروش محصولات كانون و … تلاش داشت تا از 15 تا 23 مهر ماه برنامه هاي موثري و مفيدي را براي كودكان و خانواده ها داشته باشند.

اين مسئول با بيان اينكه روزانه حدود هزار نفر از اين نمايشگاه بازديد داشتند از برنامه  هاي جنبي اين نمايشگاه صحبت كرد و گفت: برگزاري نشست هاي تخصصي كودك با عنوان؛ سلامت، تبيين حقوق كودك، نقش خانواده در تربيت كودك و … با حضور كارشناسان متخصص برگزارشده است.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران در ادامه صحبت هاي خود به تاكيدات وزير آموزش و پرورش مبني بر تشكيل دبير خانه دائمي هفته ملي كودك با مسئوليت كانون پرورش فكري و تهيه اساسنامه براي ساماندهي اين دبيرخانه  اشاره كرد و يادآور شد: با توجه به فرمايشات مقام عالي وزارت آموزش و پرورش؛ ايجاد اين دبيرخانه ضروري است و كانون با توجه به فلسفه وجودي و نوع ماموريت هايش در حوزه كودك ونوجوان به عنوان مبناي اين اقدام در نظر گرفته مي شود تا با اجراي يك اساسنامه به اين حوزه سر و سامان دهد.

تاكيد ديگري كه گرجي از قول وزير آموزش و پرورش به آن اشاره داشت؛مربوط به حقوق كودكان در تمامي ابعاد بود كه دبير خانه را موظف مي كند تا با پيگيري برنامه هاي مربوط به كودكان مسايل مربوط به آنان مورد بررسي و برنامه ريزي قرار دهد.

عضو شوراي معاونين آموزش و پرورش افزود: در مراسم افتتاحيه هفته ملي كودك  استاندار مازندران در نشست صميمي با كودكان عضو  اين كانون بر حمايت از تشكيل دبيرخانه دائمي هفته ملي كودك تاكيد كرد .

گرجي ادامه داد: آموزش و پرورش فرصت و زير بناي مهمي براي تحقق انتظارات وزير محترم آموزش و پرورش و استاندار مازندران است و اين دبيرخانه از هم اكنون كار خود را آغاز نموده و اولين جلسه اين دبيرخانه با حضور استاندار و اعضاي ستاد بزودي برگزار خواهد شد.

مدير كل آموزش و پرورش مازندران نيز با تبريك هفته ملي كودك و اهميت كار براي كودكان اظهار داشت: با توجه با تاكيد مقام عالي وزارت؛ اداره كل آموزش و پرورش، اداره كل كانون پرورش فكري، دانشگاه فرهنگيان، مدارس استثنايي و اداره كل تجهيزات و نوسازي مدارس مسئولند تا در جت تحقق هر چه بيشتر حقوق كودكان تلاش نمايند.

سيد علي قاسمي تصريح كرد: اگر در جامع هر كس حقوق خود را بشناسد جامعه اي اخلاقي خواهيم داشت كه باعث رشد انسان ها مي شود كه در اين مورد نيز  مي بايست در خصوص احترام همه آحاد جامعه به حقوق كودكان كار فرهنگي شود.

قاسمي همچنين تاكيد كرد: همه واحد ها، معاونت ها مي بايست با دبيرخانه دائمي هفته ملي كودك همكاري لازم را داشته باشند و ضروري است تا هماهنگي بين بخشي در اين خصوص توسعه يابد تا منويات مقام عالي وزارت تحقق يابد.

اشتراک این خبر در :