واحد بین المللی که با فشار سیاسی یکی از دولت مردان قبلی راه اندازی شد که از همان زمان اکثریت جامعه ی علمی مخالف تأسیس آن در این شهر بودند، حتی یک سلف سرویس برای تغذیه ندارد. ramsar-1

کیاپرس : دانشجویان معترض دانشگاه واحد بین الملل رامسر طی جوابیه ای به اظهار ناشایست فرماندار رامسر، چنین بیان داشتند: فرماندار رامسر در چند هفته‌ی گذشته نطق‌هایی را در باب انتقال واحد بین الملل علوم پزشکی رامسر به یکی از نقاط استان ایراد کرد که جدای از این موضوع انتقال واحد بین الملل به دانشگاه مرکزی، تقریباً در تمام استان ها اتفاق افتاده است.

در سخنانی عجیب تر اینکه با ادبیاتی بسیار ناشایست نویسندگان نامه را معلوم الحال خوانده که باید گفته شود این افراد همان دانشجویان پزشکی هستند که به واحد بین الملل هویت بخشیدند.

اگر وی توجه بیشتری می کرد، امضای نفرات اول تا سوم همان واحد در بین امضاکنندگان بود و این برخورد خارج از اخلاق، نمی تواند بیان فرماندار یک شهر باشد.

مگر می توان با توهین یا زور و تهدید، دانشجویان یک دانشگاه را نگه داشت؟!

نمی دانیم چه پروسه ای شما را به عنوان فرماندار یک شهر انتخاب کرد که اینچنین به آینده سازان این کشور می تازید؟!

دو کلام جواب در بیان شما وجود نداشت که با توهین جواب می دهید؟

اگر ادله را نخوانده اید و جوابی اینچنین دادید که اسفبار است و اگر خوانده اید که حتماً جوابی نداشتید که توهین می کنید.

دانشگاه و حوزه‌ی دانشجویی یک بنگاه سیاسی نیست که کسی را تهدید کنید، دانشگاه یک مرکز علمی و پژوهشی است و باید جواب دانشجویان را مستدل و علمی پاسخ داد.

واحد بین المللی که دانشجویانش در طول هفته برای هر کلاسی به یک شهر باید بروند و دائم در بین سادات شهر و رامسر در حال رفت و آمد باشند، بدون اینکه تسهیلاتی برای دانشجویان حتی با هزینه‌ی خود آنها در نظر گرفته شود، واحد بین الملی که تازه کلنگ آن به زمین زده شد و باید صبر کرد تا به پایان برسد، مثل همه پروژه های دیگر و بعد آن را راه اندازی کرد، چطور می تواند پزشکانی با کفایت به جامعه تحویل دهد؟

در ثانی صرفاً یک ساختمان اداری دانشگاه نمی تواند برای آموزش دانشجویان پزشکی اهمیت داشته باشد بلکه بیمارستان ها مرکز اصلی آموزش و مهارت آنها است و اگر بیمارستان هم ساخته شود، بدون بیمار بی معنی است.

واحد بین المللی که با فشار سیاسی یکی از دولت مردان قبلی راه اندازی شد که از همان زمان اکثریت جامعه ی علمی مخالف تأسیس آن در این شهر بودند، حتی یک سلف سرویس برای تغذیه ندارد.

واحد بین المللی که بیماری برای آموزش در آن شهر وجود ندارد را نمی توان با فشار سیاسی نگه داشت.

در واحد بین الملل دیواری سیاسی ایجاد شده و به هیچ دانشجویی حق انتقال و یا مهمانی نمی دهید، چون فقط زور و بازو آنجا حکم می کند.

کمی به آینده خود، استان و کشور فکر کنید، شاید بتوانید به زور واحد بین المللی را نگه دارید ولی مطمئن باشید نفرین بیمارانی که بعداً توسط همین دانشجویان به دلیل کمبود امکانات و بیمار، آموزش کافی ندیده اند، خوب مداوا نشوند، به دنبال شماست.

شما گفته اید که امکانات نباید متمرکز باشد و درحالی که امکانات آموزش پزشکی در همه جای دنیا متمرکز است و اصلاً با موضوعات عمرانی قابل قیاس نیست.

در پایان باید یادآور شد مسئولان استان در انتخاب فرمانداران دقت بیشتری کنند تا اینچنین به جامعه علمی حمله نشده و شاهد چنین برخورد غیر علمی و کاملاً سیاسی نباشیم.بلاغ

اشتراک این خبر در :