نشست توجیهی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور رئیس و معاونان دانشگاه و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دانشجویان جدید الورود در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد.
رئیس دانشگاه در این نشست گفت: جامعه سالم برای پیشرفت  وتوسعه به افراد سالم نیاز دارد بنابراین دانشجویان رشته های پزشکی با کسب علم و مهارت در گسترش سلامت جامعه خود نقش موثری دارند.
دکتر قاسم جان بابایی، با بیان اینکه درس خواندن  و علم آموزی باید با ورزش  و انجام امور اجتماعی  توام شود، افزود: دانشجویان با انجام برنامه ریزی صحیح و درست و انجام وظایف محوله  می توانند به افرادی توانمند در جامعه تبدیل شوند.
وی، درس خواندن همراه با مباحثه و استفاده بهینه از امکانات را ارزشمند دانست و تصریح کرد: خدمت به مردم مهمترین هدف دانشجویان رشته پزشکی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اینکه بیشترین مطالبات دانشجویان باید در زمینه آموزش باشد، اظهار داشت: دانشجویان از حق آموزشی خود نبایند بگذرند.
دکتر جان بابایی، ادامه داد: دانشجویان رشته پزشکی باید الگویی در جامعه باشند و تمام توان خود را برای یادگیری علم و دانش به کار گیرند .
وی، با بیان همه ما در سنگر علم و دانش سربازان این مملکت هستیم، گفت: هدف نهایی ما رفاه  واعتلای کشور ایران اسلامی است.
گفتنی است نشست صمیم معاون دانشجویی  وامور فرهنگی، آموزشی، تحقیقات وفناوری  و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با دانشجویان، قرائت سوگندنامه، حضور در مزار شهدای گمنام و برپایی نماز جماعت از برنامه های استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه بوده است.
معاون دانشجویی  وامور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  نیز با بیان اینکه  724 دانشجو ی جدید سال تحصیلی 94-93  را در این دانشگاه آغاز کردند، افزود: از مجموع دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه ، 636 دانشجو ورودی مهرماه و 88 دانشجو ورودی بهمن هستند.
دکتر محمدرضا حق شناس، با بیان اینکه بیش از 50 درصد پذیرفته شدگان، افراد بومی می باشند، تصریح کرد: 57درصد این دانشجویان در خوابگاه ها مستقر شدند.
معاون دانشجویی وامور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  به تشریح فعالیتها و وظایف این معاونت پرداخت و اظهار داشت: اداره مشاوره و راهنمایی و مرکز سلامت دانشجویان در زمینه سلامت جسمی  و روانی دانشجویان فعالیت  می کند.
دکتر حق شناس، با اشاره به وجود 16 نشریه و 8 کانون فعال دانشجویی در این دانشگاه افزود: برای دانشجویان برنامه های متنوع فرهنگی سیاحتی نیز پیش بینی شده است.

اشتراک این خبر در :