كيفيت اطلاعات آماري در انجام طرح عمومي سرشماري كشاورزي از اهميت ويژه اي برخوردار است
 معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران در دیدار با ناظر و نماينده ستاد سرشماري كشوركيفيت اطلاعات آماري در انجام صحيح طرح عمومي سرشماري كشاورزي را مستلزم برنامه ريزي در تمامي جوانب دانست و گفت: خوشبختانه در راستاي انجام اين طرح نيز با برنامه ريزي هاي انجام شده و مدون، شاهد دريافت بهترين نتيجه در سطح كشور باشيم.

دكتر احساني در اين ديدار  افزود: مازندران با دارا بودن نخبگان فراوان و به كارگيري افراد واجد شرايط در زمينه هاي مختلف آمارگيري و شركت تمامي افراد دست اندر كار در كلاسهاي آمادگي و تخصصي در راستاي انجام طرح سرشماري عمومي كشاورزي داراي مزيت هاي همچون دقت در اخذ و سرعت در ارائه نتايج آماري خواهد بود.
محسن خاكپور ناظر و نماينده ستاد سرشماري كشور نيز در اين ديدار روند فعاليت هاي ستاد اجرايي استان مازندران و شهرستان هاي آن را بسيار مثبت ارزيابي كرده و اقدامات آنان را در راستاي هر چه بهتر انجام شدن اين طرح ملي ستود.
وي در اين راستا افزود: مقوله بهره گيري از خودرو و آمارگيران در روند اجراي اين طرح از مهمترين مباحث پيش روي بوده است كه خوشبختانه استان مازندران با درايت هاي متوليان امر به خوبي از عهده انجام آن بر آمده و مشكلي از اين حيث مشاهده نشده است.
خاكپور حوزه بندي صحيح و مناسب را يكي از راهكارهاي كاهش هزينه ها و جلوگيري از موازي كاري دانست و تصريح كرد: نيكوست كه استان مازندران با وجود اوضاع جوي ويژه و عدم پايداري هوا در اين فصل از سال، پيش بيني هاي لازم در خصوص تجهيز مأمورين آمارگيري در روزهاي باراني را نيز به خوبي انجام داده و در اين خصوص نيز با مشكلي روبرو نمي باشد.
ناظر و نماينده ستاد سرشماري كشور با اشاره به سرعت بالاي مأمورين آمارگير مازندران در طول چند روز گذشته در فرايند امور، كاهش زمان انجام اين طرح در مواجهه با سرعت بالاي اخير را گامي در جهت كاهش هزينه ها دانسته و بر لزوم ادامه روند فعلي تأكيد كرد.

اشتراک این خبر در :