شهردار ساری  در جمع آتش نشانان  مرکز مازندران، با اعلام اینکه مجهزترین مرکز آمادگی جسمانی ویژه آتش‌نشانان در مرکز مازندران به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: استمرار تمرینات، برگزاری مانورها و آموزش نوین سبب آمادگی فکری و جسمی آتش‌نشانان برای خدمات‌رسانی می‌شود.
مهدی عبوری   به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش‌نشان در جمع آتش‌نشانان مرکز مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و شهدای آتش‌نشان پالایشگاه آبادان اظهار داشت: آتش‌نشانان فرشته نجاتی هستند که در لحظه سانحه و ناامیدی با توکل به خداوند به یاری هموطنان خود می‌شتابند.

وی با تاکید بر آمادگی کامل آتش‌نشانان برای امدادرسانی، افزود: آتش‌نشانان با تعهد برای پیشبرد اهداف سازمانی خود خطر را احساس می‌کنند و در میدان خطر حضوری منسجم و مستمر دارند.

عبوری حضور داوطلبانه قشرهای مختلف جامعه به عنوان آتش‌نشان افتخاری را گامی در جهت فراگیر کردن خدمات‌رسانی به همنوع دانست و گفت: داوطلبان سازمان آتش‌نشانی کمک حال سازمان متبوع هستند.

وی آموزش آتش‌نشانان را در اولویت برنامه‌های سازمانی دانست و افزود: توسعه فعالیت‌های سازمان با آموزش نوین نیروی انسانی میسر می‌شود.

عبوری حوزه استحفاظی خدمات‌رسانی آتش‌نشانان را محدوده شهری دانست و گفت: آتش‌نشانان مرکز مازندران در زمان حادثه و بحران در عملیات‌های بین جاده‌ای برای نجات جان هموطنان خود می‌شتابند.

وی جذب نیروی شرکتی در آتش‌نشانی را ممنوع اعلام کرد و افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرستان ساری کمبود نیروی انسانی را حس می‌کند.

شهردار ساری اظهار داشت: آتش‌نشانی مرکز مازندران با ظرفیت 50 درصدی نیرو در حال خدمتگزاری است.

این مسئول با اشاره به اینکه کمبود نیرو در سازمان آتش‌نشانی ظلم به این سازمان خدمات‌رسان است، خاطرنشان کرد: در شورای آتش‌نشانی کشور پیگیر جبران کمبود نیروی انسانی در شهرستان ساری هستیم.

عبوری اظهار داشت: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی شهرداری ساری از لحاظ سخت‌افزاری با تجهیزات مدرنی برخوردار است که این مورد برای مرکز مازندران کافی نیست.

شهردار ساری بیان داشت: جذب نیرو در سازمان آتش‌نشانی با آزمون انجام می‎‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه آتش‌نشانان در زمان سخت و بحرانی امدادسانی می‌کنند، بیان داشت: در زمان بحرانی حادثه‌دیده امید زنده ماندن را برای خود متصور نیست.

علیجان شمشیربند افزود: آتش‌نشانان فرشتگان نجاتی هستند که در شرایط سخت برای نجات جان مردم می‌شتابند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش نوین آتش‌نشانان و تجهیز ابزار اطفای حریق مدرن از مهم‌ترین اصل در امدادرسانی و اطفای حریق است.

اشتراک این خبر در :