خبرگزاری فارس: جشنواره عکس دفاع مقدس در مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در کارگروه فرهنگی اجتماعی از برگزاری  جشنواره عکس دفاع مقدس خبر داد.

سردار عبدالله ملکی با اشاره به فراخوان جشنواره عکس دفاع مقدس، افزود: بر اساس این فراخوان در نظر داریم عکس‌هایی از دفاع مقدس را که در نزد رزمندگان باقی مانده جمع‌آوری کنیم و بعد از تبدیل به عکس دیجیتالی، دوباره این آثار را به صاحبان آن باز می‌گردانیم و در این جشنواره، کتاب عکس حرفه‌ای دفاع مقدس هم چاپ می‌شود و اختتامیه این جشنواره را در دهه فجر برگزار می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه هنوز کتاب جامعی درباره نقش مازندران در دفاع مقدس تهیه نشده است، گفت: برای همه کارها هزینه و از اعتبار دولت استفاده می‌شود و باید بتوانیم این کار بزرگ را هم به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان‌ کرد: کتاب آیت‌الله جباری هم آماده چاپ است.

ملکی با اشاره به اینکه طی سال‌های 59 تا 63 در یک میلیون و 800 هزار هکتار از جنگل‌های شمال،  جنگ جنگل اتفاق افتاد، ادامه‌ داد: کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده، بیشتر در زمینه خاطرات است.

وی با تاکید بر اینکه حماسه جنگل باید پاس داشته شود، افزود: 80 درصد از افرادی که نقش محوری در حماسه جنگل داشتند تخلیه شدند و در این زمینه پنج کتاب منتشر می‌کنیم.

اشتراک این خبر در :