در کش و قوس فضای انتقادی برخي گروهاي همسو دولت از عملكرد استاندار ؛ شادمان با ارائه كارنامه عملكردي اش ؛ صبر و نقد منصفانه را بهترين فرصت براي مشاهده تحقق انتظارات و دغدغه هاي چهره هاي منتقد دانست

علی شادمان

به دنبال دولت رفاه نیستیم به دنبال جامعه رفاه هستیم

به گزارش کیاپرس : شادمان مديركل اموراجتماعی و فرهنگي استانداري مازندران که سوابق علمي ؛ فرهنگي و دانشگاهي را نیز در تجربه كاري داراست در گفتگو و مصاحبه اختصاصي با شمال امروز ضمن ارائه نمونه اي گزارش عملكرد يكساله مجموعه تحت مديريتش توصیه هایی را به همراهان ویاران حامي دولت روحانی داشت و گفت: همه جریانهاي سياسي استان قواعد بازی را بدانند وبا نقدهای منصفانه ؛ صبورانه منتظر تحقق وعده هاباشند و مردم خود در مورد عملکردها هوشيار و صادق و غیر صادق را می شناسند و می توانند قضاوت کننده خوبي در لمس تحول استان با وجود فشارهاي اقتصادي و اعتباري و هجمه هاي بين المللي باشند .

شادمان در پاسخ به سوالي مبني بر كارنامه عملكردي اش به شمال امروزگفت: به دنبال دولت رفاه نیستیم به دنبال جامعه رفاه (رفاه مردمي) هستیم و رسیدن به آن نیاز به صبر ؛ وحدت و وفاق بيشتر دارد و فراموش نکنیم که مردم چه شرائط مدیریتی را در گذشته گذراندند و انتظار از یک دولت یکساله در تحقق برنامه هاي قفل شده گذشته به اندکی صبرو وفاق نیاز دارد…

علی شادمان افزود: در طول یکسال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید لااقل در حوزه کاری اینجانب اقدامات خوبی را در استان مازندران شاهدیم ؛ کاهش شدید غرق شدگان دریا ؛ ساماندهی و بستر سازی خوب حمایتی از تشکلهای بخش خصوصی وNGO و… تدوين سياست برنامه محوري فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي و … نمونه های از آن بوده است .

وی گفت: نگاه دولت در بخش فرهنگی و اجتماعی نگاه برنامه محورهدفمند است که در این راستا در بخش فرهنگی و اجتماعی با روی کار آمدن دولت یک برنامه ریزی نظام مند را درپیش گرفته ایم و با فراخوان برنامه فرهنگی ازدستگاهها آنرا در قالب اهداف کلی ترسیمی نموده و در کارگروه فرهنگی اجتماعی مطرح و در قالب ساز و کار برنامه محور به دستگاهها ابلاغ شد .

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران به شمال امروز گفت: نگاه دولت نگاه برنامه محور است ؛ تمام تلاش ما این است که در سال جدید بودجه های فرهنگی و اجتماعی در حد بودجه اقتصادی و عمرانی افزایش دهیم .

وی افزود: ما استانی هستیم که صنعت توریسم برای ما بسیار مهم است و جذب توریسم در دنیا برای توسعه هر کشور برنامه ریزی برای جذب توریسم بسیار حائز اهمیت است لذا ما نیز باید دراستان به این امر مهم توجه بیشتری نماییم و جذب توریسم را در قبل درآمد مورد توجه قرار دهیم .

شادمان افزود: در طرح دریا امسال نسبت به همه سنوات؛ شاهد افزایش چشمگیر برنامه ها و تحولات سواحل دريا بودیم .

وي افزود: درسال گذشته 82 طرح در دريا اجراشد كه ما امسال آنرا به 12 طرح افزایش دادیم که با 94 طرح وافزايش و تجهيز ناجیان غریق و نیروهای هلال احمرو نیروی انتظامی در تمام مناطق حادثه خیز خارج از طرحها به كاهش چشمگير غرق شدگان روبرو بوديم .

تعداد نیروهای هلال احمر و نیروی انتظامی را 30 درصد افزایش دادیم . برای کلیه مدیران طرح دریا ضمن برگزاری کلاس توجیهی برای اولین بار آموزش نحوه مدیریت طرح دریا را بصورت کارگاه برایشان به اجرا گذاشته شد.

وی در خصوص سازمانهای مردم نهاد گفت: در گذشته مازندران داراي 118سازمان مردم نهاد بوده كه با روي كار آمدن دولت تدبير واميد ودر این مدت کوتاه به 183 مورد رسیده و اينك ببش از 50 طرح استانی در دست اجرا است كه اين فقط مجوزهايي است كه استانداري صادر نمود وبا تعداد مجوزهايي كه دستگاههاي مرتبط ديگر در نظر بگيريم بيش از 500 طرح مي رسد که در نظر داريم با واگذاری امورات زیست محیطی وبهداشتی ؛ هنری و… با فعالسازی عملیاتی آنان؛ جان تازه اي را به سازمانهاتی مردم نهاد دميده شود كه درهمایش و گردهمايي800 نفر سازمانهای مردم نهاد به آن اشاره مفصلي شد.

شادمان پيرامون ساير حوزه ها با اشاره به آسيب هاي اجتماعي افزود: درحوزه آسیب های اجتماعی در شش ماهه اول سال ما 6/7 درصد کاهش طلاق را امسال شاهد بوده ايم که در صورت روند استمرار آن در شش ماهه دوم ؛ نشان از افق های مثبت را دارد و در بحث متکدیان در استان نیز یک مرکز برای جمع آوری متکدیان در گذشته داشتیم که با راه اندازی دومین مرکز درآمل ؛ بزودی سومین مرکز متکدیان در شهرستان تنکابن راه اندازی می شود که نشاندهنده افزايش دوبرابري اين فعاليت دارد.

شادمان با ارائه گزارش و آمار مفصل از ايجاد انگيزه ناجيان با پرداخت مطالبات سنوات گذشته ؛ افزايش 30 درصدي نيروها ؛كاهش 50 درصدي غرق شدگان ؛آموزش مديران سواحل را حاصل روند كنترلي؛ برنامه ريزي وعملكرد مثبت استاندار ؛ معاون سياسي و مجموعه همكاران ما در استانداري مازندران در يكسال از شكل گيري دولت دانست .

استاندار یک نیروی اخلاق گراست

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شمال امروز در مورد انتقادات برخی از چهره های سیاسی و یاران دولت روحانی بر عملکرد استاندار افزود : علاقه مندم هرکس در حوزه خودش اظهار نظر کند و نظرات هم بايد فني ؛ مطالعاتي و كارشناسي باشد .

شادمان گفت: من ابایی در اظهار نظر ندارم اما بهتر است حوزه تخصصی معاونت سیاسی به این امر بپردازد و گزارش دهد هرچند بنده سالها در حوزه های مختلف سیاسی و امنیتی بر امور اشراف دارم اما در این مورد بهتر است بنده سکوت کنم و دوستانم اظهار نظر فني وتخصصي كنند.

شادمان در پاسخ به سوال شمال امروز كه استاندار در يكسال عملكردش را نه به عنوان مدير تحت امرش به عنوان يك شهروند خدمت گيرنده چگونه ارزيابي مي كنيد ؛افزود: شما در نظر بگیرید وقتی آقای اژه ای در سفری به استان وارزیابی عملکردی به عنوان نماینده دستگاه قضا درخطابی مجموعه مدیران و استاندار گفت: مدیریت جهادی در مازندران اتفاق افتاد مي تواند نشاندهنده نوع نگاه مثبت به عملكرد وي وتيم همراهش در طول يكسال باشد.

شادمان با ورود اثر گذار استان به برخي موضوعات عملكردي مي افزايد: بحث مشکلات برنجی که پیش آمد با حضور به موقع استاندار و پیگیری بعمل آمده با مصوب دولت بازار برنج دوباره رونق گرفت و دغدغه کسب و کار کشاورزان تا حدودی نسبتا خوب در استان برطرف شد وحال واحوال خوبی را امروز شاهديم.

شادمان گفت: استانداردر تمام زمينه هاي استان داراي حساسيت ويژه است كه اگر به برفی که در غرب استان آمد دقت کنیم وي با استقرار يك هفته خود در منطقه یک هفته به دقت چالش مذكور را ممديريت كرد ؛ همچنين براي اولین بار با پیگیری استاندار و معاون سیاسی ایشان ما 18 میلیارد تومان اعتبار طرح دریا مصوب از دولت گرفتیم که در طول تاریخ این طرح در مازندران سابقه نداشت .

وی افزود: استاندار یک نیروی اخلاقی است و چون کمتر می خواهد به منتقدینش جواب دهد، به این فضاها بیشتر ورود پیدا می کنند.

نگاه به مسئولان باید ؛ نگاه تقویتی باشد

شادمان در پاسخ به سوال شمال امروز كه استاندارمازندران به بسياري از نظرات حاميان ستادي دولت روحاني كم توجه بوده است افزود: برخي از جریانات همراه دولت كه منتقد استاندار هستند ، معتقدا آن مقدار آرایی که به طرف دولت ریخته شد از طرف آنان بود و انتظارشان این است که سهم شان که تاثیر زيادي در پیروزی دولت تدبير و اميد داشته اند بيشتر است با كم توجهي به آنان طوری نباشد که موجب دست اندازمخالفین دولت شودو دغدغه های آنها بیشترهمین است كه بيشتر ديده شوند و جنبه انتقاد حذر داشتن است نه جنبه تخریب دولت و بنده نگاه تخریبی در آنان نمی بینم ونقد درون از خودرا دارند و با قدرت حامي دولت وسياستهاي آن در استانند .

وي در پاسخ به سوالي كه برای برون رفت از این قضیه چه باید کرد ؛ گفت: به نظر بنده سرجمع این انتقادات به نفع توسعه استان وتحقق برنامه دولت نیست؛ کما اینکه ما در خانواده های خود مشکلاتی داریم ولی خودزنی شايسته حاميان دولت نيست و نباید خودزنی کنیم. موفقیت دولت همان موفقیت مردم و آرمانهاي ما است و جریانات حامی دولت باید به آن توجه کنند .

جریانها قواعد بازی را بدانند؛ ما سرنشین هاي یک کشتی هستیم

شادمان گفت: نظام متعلق به همه مردم از هر گروه وطيفي است و من توصیه ام به همه جریانات این است که آنها هم خودزنی نکنند و نظام متعلق به همه است و ما سرنشین هاي یک کشتی هستیم ؛ هرقسمت از این کشتی دچارآسیب گردد؛ صدمه به همه مردم وارد می شود. همه جریانها قواعد بازی را بدانند و نقدهای منصفانه نمايند و مردم خود در مورد عملکردها صادق و غیر صادق را می شناسند و می توانند قضاوت کنند .

شادمان افزود: همه باید تلاش کنیم که حتی خود رهبری فرمودند دولت به موفقیت برسد و همه اندیشه ها در راستای موفقیت کشور گام ببردارند. توسعه اگراتفاق بیافتد به نفع همه است. ماهمه سرنشینان یک کشتی هستیم.

وي در پايان مصاحبه با شمال امروز گفت: خواهش ما این است هر مدیری حتی یک روز بر مسند است نگاه ما نگاه تقویتی باشد ؛ تقویت می تواند هم با نقد و هم حمایت منصفانه همراه باشد تخریب ؛ تضعیف و شایعه به نفع هیچکس نیست. این نگاه من است که همیشه داشته و دارم.

شادمان خاطر نشان كرد: ما در یک اصل تفاوتی نداریم وآن هم سربلندی کشورمان است ؛ در هفته دفاع مقدس قرار داريم و به بركت اين هفته ورشادتها وايثار بهترين هاي اين كشور كه دفاع نمودند و مبارزه كردند و خونشان را دادند و این همه شهدا رفتند تا کیان وارزشهایمان بماند آنها با نگاه ملی و همه جانبه به قضیه نگاه کردند. ماباید از آنها سرمشق بگیریم و با صبوري و نگاه ملي و همه جانبه به موضوعات و فعاليتها بنگريم. گفتگواز : محمد قلی نژاد

اشتراک این خبر در :