رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و انهدام بزرگترین شبکه قاچاق خودروهای مدل بالا و جعل اسناد مالکیت در پایتخت خبر داد و گفت: در این مورد ۲۵ نفر شناسایی و دستگیر شدند که ۸ نفر آنها دارای سابقه کیفری هستند.

به گزارش ايرنا، سرهنگ عباسعلی محمدیان در ستاد فرماندهی پلیس تهران بزرگ به خبرنگاران گفت : بیش از 27 خودروی سواری نظیر ‘بنز’ و ‘بی ام و’ در این رابطه توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای این شبکه ماشین‌های مدل بالا را از کشورهای حاشیه خلیج فارس بصورت غیرمجاز وارد کشور می‌کردند، اظهار کرد: این افراد خودروها را در مناطق جنوبی کشور نگهداری می‌کردند تا اقدامات لازم برای فروش آنها فراهم شود.

محمدیان با اشاره به اینکه این شبکه اقدام به جعل انواع مدارک شناسایی خودرو و یا اشخاص برای دریافت شماره وسیله نقلیه می‌کردند، اظهار کرد: با اسناد و مدارک جعلی وسیله نقلیه به مراکز شماره گذاری مراجعه می‌کردند و سعی در گرفتن شماره اصلی خودرو داشتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، فعالیت این شبکه را کمتر از شش ماه اعلام کرد و گفت: حدود یک ماه پیش اولین سرنخ‌ها در این مورد بدست آمد و همکاران ما با پیگیری‌های خود این شبکه را شناسایی و منهدم و همه امکانات و تجهیزات آنها را ضبط کردند.

محمدیان با اشاره به اینکه این مجموعه همچنان در حال جمع آوری اقدامات مجرمانه این شبکه است، افزود: خودروهای دیگری نیز شناسایی شده که همکاران ما در حال بررسی اسناد و مدارک آنها می‌باشند.

وی به شهروندان توصیه کرد که از خرید و فروش خودرو در مراکز غیرمجاز خودداری کنند و معاملات خود را از طریق بنگاه‌های رسمی انجام دهند تا مشکلاتی برای آنها بوجود نیاید.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین با بیان این که روش خرید و فروش خودروها از طریق آگهی روزنامه شیوع پیدا کرده است، افزود: شهروندان فقط از طریق مراکز رسمی اقدام به خرید و فروش وسیله نقلیه کنند.

وی تاکید کرد: جعل اسناد در زمینه‌های مختلف به واسطه پیشرفت تجهیزات، افزایش یافته است و این موضوع متاسفانه مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورده است.

اشتراک این خبر در :